Příběhy v PC hrách z CD-Romku
3D Čtyřlístek prožívá spoustu dobrodružství v PC hrách z
CD-Romku (2001-2005).
Polovina příběhů je inspirována známými příhodami ze starých čísel Čtyřlístku (viz článek
Adaptace).
Názvy adventur uvedené v přehledu pocházejí přímo od vývojářů, ale sloužily pouze k pracovnímu označení her, nejsou oficiální.
Pokud je hra inspirována starším příběhem z komiksu, je jako název použit titul předobrazu.
Hry z CD-Romků 14-16 vyšly souborně jako titul
3x Čtyřlístek, který se dočkal četných
mezinárodních vydání, většinou pod názvem
4 Leaf Clovers.
Hry z CD-Romků 26-40 vyšly opětovně v edici
Dětský svět. V těchto reedicích už jsou hry
pojmenované a tento název je uveden v přehledu v závorce.
Všechny hry byly vydány i v Rumunsku jako časopis
PC Campion (komiks byl přeložen a hry byly nadabovány do rumunštiny).
Vydávání CD-Romku skončilo předčasně, jedna dokončená čtyřlístkovská hra už nestihla vyjít (ale později se dočkala uveřejnění v Rumunsku), další se připravovala.
Hry jsou určené pro děti, nejsou složité a většinu času zabírají sekvence rozvíjející příběh, při kterých hráč jen poslouchá. Kdo hru zná
a chce si jen znovu přehrát celý příběh, zabere mu to 10-15 minut.
Příběh adventury nikdy nesouvisí s názvem a dějem příběhu Čtyřlístku z komiksového sešitu CD-Romek, se kterým hry vycházely.
Hry vytvořili a napsali vývojáři z firmy Centauri Production, distribuci CD-Romku zajišťovala Cenega.
Fifinku namluvila Helena Brabcová, všechny tři kluky nadaboval Ota Jirák (viz též
Čtyřlístek mluví). Dabing připravilo Studio Hrádek.
Čtěte také:
CD-Romek
Příběh v PC hře (mimo CD-Romek)
Čtyřlístek mluví (obsazení rolí)
Adaptace (porovnání komiksu a hry)
Odkazy:
Cenega (distributor)
Centauri Production (vývojáři)
Centauri Production - opravné patche
Hrané hry se Čtyřlístkem na YouTube v češtině
Hrané hry se Čtyřlístkem na YouTube v rumunštině (včetně doplňkových her)
Soudrack her ze Čtyřlístku CD-Romku (není kompletní, některé skladby pocházejí z doplňkových miniher)
Dabingforum.cz (Studio Hrádek)
Hry se Čtyřlístkem z CD-Romku na My Abandonware
1. Zítra se bude tapetovat (Čtyřlístek maluje / Čtyřlístek tapetuje)
Tajemství pyramidy (Čtyřlístek CD-Romek 14, 2001)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle kapitoly Zítra se bude tapetovat z příběhu Čtyři ve Čtyřlístku (in 47, 1975)
Fifinka rozhodne, že se zítra bude tapetovat. To se nelíbí Bobíkovi s Myšpulínem, chtějí jít na ryby a vyzkoušet nový Myšpulínův vynález -
samonaváděcí návnadu Rybolapka 007. Ráno je Fifinka naštvaná, protože Bobík a Myšpulín přeci jen odešli na ryby.
Tapetování bude muset zvládnout s Pinďou. Fifinka sežene po domě všechny potřebné věci - tapety, lepidlo, váleček, štětku, kýbl...
Pinďa se chvástá, že zvládne vytapetovat sám. Zatímco Fifinka vaří oběd, nešikovný Pinďa se do tapet celý zamotá a zalepí. Fifinka
se ho pokouší rozmotat pomocí Myšpulínova raketového skateboardu, což se nakonec podaří, ale pořád není vytapetováno.
Fifinka radši zavolá tapetáře, který to zvládne parádně. Když se neúspěšní rybáři Bobík s Myšpulínem vrátí domů,
diví se, jak je nádherně vytapetováno. Pinďa s Fifinkou se chlubí, jak to všechno zvládli sami. Jenže lež vyjde najevo, když se tapetář vrátí
pro zapomenutou brašnu.
Poznámka: názvy příběhu v závorce platí pro reedici v 3x Čtyřlístek (PC hry - reedice, 2002?). První se objevuje na obalu, druhý přímo ve hře.
2. To všechno jsou svaly (Bobík hubne)
Na turnaji (Čtyřlístek CD-Romek 15, 2001)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle kapitoly To všechno jsou svaly z příběhu Čtyři ve Čtyřlístku (in 47, 1975)
Když pod Bobíkem rupne při usínání postel, je rozhodnuto. Kamarádi mu nařídí dietu a cvičení.
Ráno zůstal Bobík sám doma a místo cvičení se chce nejdřív posilnit. Kamarádi mu jídlo zamkli a zahrabali na zahradě,
ale to by nebyl Bobík, aby ho hlad nedonutil najít všechny poschovávané ingredience a začal si vařit krupičnou kaši.
Bobík toho ale uvaří moc a aby se neprozradil, rohodne se všechno sníst. Když se kamarádi vrátí domů, najdou Bobíka,
jak leží na zemi s velkým břichem. Kamarádi domluvili Bobíkovi hodiny cvičení v tělocvičně.
Trenér navrhne zvedání činek. Bobík je silný a vyzvedne činku ve světovém rekordu. Už žádná dieta, trenér doporučuje pořádnou stravu
a Bobík bude moct reprezentovat na olympiádě.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v 3x Čtyřlístek (PC hry - reedice, 2002?).
3. Opravdu podařený prášek (Fifinka na dovolené)
Na plese (Čtyřlístek CD-Romek 16, 2001)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle kapitoly Opravdu podařený prášek z příběhu Čtyři ve Čtyřlístku (in 47, 1975)
Kluci sestrojili pro Fifinku k narozeninám univerzální plečku na záhody. Jenže plečka zničí záhonek růží, což Fifinku rozčílí.
Pojede na dovolenou odpočinout si do lázní, ať se chvíli také kluci starají. Po několika dnech se kluci připravují na návrat Fifinky.
Bobík naštípe dříví, Pinďa udělá večeři a Myšpulín zkusí vynalézt revoluční prášek na praní, a to i přesto, že Fifinka zakázala další
vynalézání. Myšpulín shání ingredience - mýdlo, zubní pastu, sůl nebo česnek. Aby bylo prádlo jako sníh, přidá také našlehaný vaječný bílek.
V minimalizátoru pak z přísad chce utvořit tablety, jenže praskne řemen na generátoru. Pomocí zpevňovače hmoty a šály si vytvoří Myšpulín nový
řemen a tablety jsou hotovy. Jenže nefungují, prádlo neperou. Myšpulín zkusí tabletu ochutnat, třeba přijde na chybu.
Bobík už naštípal dříví a diví se, kdo to na něj mluví. Myšpulín totiž díky tabletám na chvíli zneviditelněl. Bobík najde v křesle
strašidelnou knihu Neviditelny fantom, kterou si Pinďa tajně čte a pak se bojí. Bobík vymyslí plán, jak Pinďu vystrašit.
S Myšpulínem si vezmou tabletu neviditelnosti a čekají na Pinďu. Když Pinďa zjistí, že v pokoji nikdo není, začte se do své knížky. Čte
si nahlas, takže neviditelní kamarádi můžou dělat stejné strašidelné věci, o kterých píše knížka. Dveře se samy otevírají, obraz se posouvá,
křeslo se třese a z rohu zní děsivý hlas neviditelného fantoma. Pinďa musí fantomovi slíbit, že už si nebude takové knížky číst.
Domů přijde Fifinka a diví se, co kluci zase vyvádějí. Tablety přestaly účinkovat a Bobík s Myšpulínem jí můžou vysvětlit, že chtěli odnaučit
Pinďu číst strašidelné knihy. Fifi přiznává, že v lázních byla nuda. Všude dobře, doma nejlíp.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v 3x Čtyřlístek (PC hry - reedice, 2002?).
4. Ve srubu někdo je
Vejce z pravěku (Čtyřlístek CD-Romek 17, 2002)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle kapitoly Ve srubu někdo je z příběhu Čtyři ve Čtyřlístku (in 47, 1975)
Pinďa zaspal. Pobíhá po domečku jako zblázněný a hledá věci, které potřebuje k cestě na chatu. Baťoh, jídlo, boty, to vše se někde povaluje.
Pinďa Myšpulínovi prozradí, že jede na chatu den předem, protože chce kamarády překvapit a namalovat střechu. Myšpulín slibuje,
že nic neřekne a sežene mu barvu. Pinďa jede vlakem, kde si vyslechne divný rozhovor. Dva neznámí se tam baví o tom,
že vidí toho ušáka, že bohužel jede taky a že se ho budou muset zbavit u chaty v 9 hodin večer. Pinďa myslí, že to jsou gangsteři.
Když vlak dojede do Nové Lhotky (ale nádražní cedule uvádí Tursko), sežene Pinďa minci a zavolá Myšpulínovi o radu.
Myšpulín Pinďu uklidňuje, a navíc náhodou přibalil Pinďovi do batohu zařízení proti zlodějům.
Pinďa ho naplní vodou, připojí na elekřinu a vynese na střechu chaty. V 9 hodin opravdu přijdou nějaká strašidla, ale na stroji se spustí se alarm
a pocáká mizery vodou. Jsou to jen dva kluci, kteří se zamaskovali a chtěli vystrašit Pinďu z chalupy. Za chalupou totiž rostou hřiby a Pinďa by je vysbíral.
Pinďa se slituje a slíbí klukům houby, když mu pomůžou zítra s natíráním střechy. Kluci se ještě jednou omlouvají a děkují.
5. V džungli trav
Čtyřlístek a automobil (Čtyřlístek CD-Romek 18, 2002)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle příběhu V džungli trav (in 79, 1979)
Myšpulín vynalezl zmenšovací tablety, což se musí hned otestovat. Všichni vyjdou na zahradu, spolknou tabletu, zmenší se a rázem se objeví v říši hmyzu.
Nedaleko narazí na motýla Lucii, která je zamotaná v pavučině. Fifinka ji nůžkami vyrobenými z trávy vysvobodí.
Když se Fifinka motá okolo pavučiny, snese se nad ni pavouk a unese ji.
Myšpulín se vydává na záchranu do pavoukova hradu přes propast, kterou překoná pomocí stébel trávy a optické čočky - kapky rosy.
Bobík nechce jen tak čekat, až Myšpulín Fifinku zachrání, a vydává se k pavoukovi cestou potok.
Pinďa taky hledá Fifinku, ale najde si ho ten samý pavouk.
Bobík i Myšpulín se různými cestami dostanou do pavoukova hradu, kde jsou už Pinďa s Fifinkou svázaní v pavučině.
Fifinčiny nůžky z trávy se válejí opodál, tak jsou brzy zajatci vysvobozeni. A v tom okamžiku se vrátí pavouk pro svou kořist.
Když už to vypadá na nejhorší, přestane účinek tablet působit a Čtyřlístek zase se zvětší do původní velikosti.
Fifinka děkuje Myšpulínovi za zajímavé dobrodružství, ale teď už je na čase připravit večeři, všem jistě vyhládlo.
6. Modrý přízrak
Případ ztraceného psa (Čtyřlístek CD-Romek 19, 2002)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle příběhu Modrý přízrak (in 42, 1975)
Bobík si tajně staví motokáru Červený ďábel na zítřejší závody. Z židle si udělá sedátko, z polštáře polstrování.
Když seřizuje motor, celá motokára vybouchne. Bobík je zklamaný, na závody se těšil. Kamarádi ho zvou na trať sledovat testovací jízdy.
Bobík říká že bez motokáry to nemá význam. Kamarádi mají pro Bobíka překvapení - sestrojili mu lepší motokáru, Modrý přízrak,
Myšpulín dokonce dodal speciální palivo.
Bobík se zkusí projet a Přízrak jede bezvadně. Pinďa odposlechne druhý závodní tým, který plánuje při závodě proti nebezpečně rychlému
Bobíkovi nepravosti. Čtyřlístek se dohodne, že bude nutné při závodě hlídkovat podél trati. Druhý den začíná závod.
Fifinka musí odstranit nebezpečnou olejovou skrnu - zahrabe ji hlínou z pole.
A Pinďa pomocí magnetu vysbírá nastražené připínáčky. Bobík projíždí cílem jako první,
zatímco podvádějící soupeř narazí se svou motokárou do cílové branky. Bobík děkuje kamarádům za motokáru, bez pomoci by nevyhrál pohár.
7. Víkend s Luckou
Čarodějnice (Čtyřlístek CD-Romek 20, 2002)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle příběhu Víkend s Luckou (in 125, 1985)
Bobík slíbil kamarádovi, že mu pohlídá Lucinku. Čtyřlístek se na návštěvu těší a hledá věci, jakými holčičku zabavit.
Fifinka najde různě poschovávané omalovánky, panenku, pohádky a natrhá i kytičku. Pinďa je nešťastný, nenašel vláčky.
Kamarádi mu vysvětlí, že to nevadí, hledali přece holčičí hračky. Zazvoní zvonek. Bobíkův přívezl Lucku.
Jenže to není holčička, ale ovečka.
Ovce udělá okamžitě v domečku nepořádek, je nutné přivázat ji ke kůlu na zahrádce. Fifinka volá k večeři.
Lucinka má příliš dlouhý provaz, tak se přes okno dostala ke koláčům, které měl Čtyřlístek připravené k jídlu.
Ovečka je celá zamazaná, je třeba ji umýt, ale z toho vzejde jen další nepořádek v domečku. Večer si konečně kamarád přichází pro Lucku.
Za několik dní už Čtyřlístek konečně poklidil. Přišel dopis, ve kterém přítel píše, že se Lucce po Čtyřlístku stýská, takže by ji
mohl přivézt zase a na celý víkend. Další Luččinu návštěvu už by Čtyřlístek nepřežil. Myšpulín navrhuje odepsat, že návštěva není možná,
protože Čtyřlístek právě odlétá do vesmíru na Jupiter a vrátí se za 20 let. A aby to nebyla lež, pomalu se připravují na let.
Na Jupiteru naštěstí nejsou žádné ovce. Ale bohužel ani jídlo, jak poznamená Bobík.
8. Haló, tady ufoni!
V pohádkové zemi (Čtyřlístek CD-Romek 21, 2002)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Taufman
volně podle příběhu Haló, tady ufoni! (in 93, 1981)
Na zahrádku Čtyřlístku padá zvláštní předmět vejčitého tvaru. Čtyřlístek je překvapen, je to loď ufonů, kteří havarovali a nevědí,
jak létající vajíčko spravit. Fifi zaskočí pro nářadí a Myšpulín se dá do práce. Zkusí to metodou P O (pokus - omyl).
Odmontuje všechny kryty a hledá motor.
Myšpulín má jasno, došlo palivo, dva ufoni ale nevědí, jaké má jejich palivo složení.
Myšpulín vyzkouší několik chemikálií až se mu podaří nalézt tu správnou směs.
Bobík s Myšpulínem zkoušejí s lodí létat, což se jim moc nedaří. Nakonec plavidlo složí do původního stavu.
Ufoni děkují za pomoc a odlétají. Fifi lituje, že nezůstali ani na buchty. Bobík okamžitě zpozorní.
9. Velký bengál
Kde se vzali tu se vzali (Čtyřlístek CD-Romek 22, 2002)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Matějka
volně podle příběhu Velký bengál (in 92, 1981)
Přišel balík od tetičky Bobiny. Neskrývá se v něm jídlo, jak doufal Bobík, ale stará kniha.
V přiloženém dopise teta vysvětluje, že kniha je po pradědečkovi a určitě
bude Čtyřlístek zajímat. Kniha se jmenuje Lučba pro užitek domácí a obsahuje recepty na různé přípravky.
Čtyřlístku se zalíbí možnost vytvořit si rachejtli Zelený plamen.
Pinďa obstarává přísady: teploměr, fluorovou substanci (zubní pastu) a trávu.
Při výrobě je nutno postupovat rychle, což se Myšpulínovi nepodaří. Sločenina vyprskne zelenou barvu po celé místnosti.
Nazlobená Fifi se jde umýt, ať uklízejí kluci.
Kluci přesvědčí Fifinku, že by bylo možno vyrobit bezbarvou rachejtli.
Pinďa sežene prézle (strouhanku), stará vajíčka, která zakopal Myšpulín na zahradě, a kostík.
Nastane výbuch černého kouře, který strašně smrdí. Čtyřlístek prchne z domu a vrátí se radši až za půl hodiny.
Fifi se diví, jak se to mohlo stát. Čtyřlístek si nepřečetl pradědečkovu poznámku o tom, že při výrobě
je třeba mít se na pozoru, strašně to totiž páchne.
Fifi vyhlašuje pokusům konec. Bobík s Myšpulínem navrhují vyzkoušet Hvězdnou mlhu, nádhernou rachejtli, kterou vyrobili sami ještě před Zeleným plamenem.
Fifi tedy souhlasí. Myšpulín rachejtli vypustí. Nejprve je hvězdná mlha pěkná, pak ale není kvůli ní vidět na krok.
V televizi se zrovna o záhadné mlze mluví. Mlha zahalila Třeskoprsky a 10kilometrové okolí.
Bobík volá tetičce a děkuje jí za balík.
10. Vzpoura v kuchyni
Učitelé z vesmíru (Čtyřlístek CD-Romek 24, 2003)
napsal Karel Taufman
Bobíkovi se nechce mýt nádobí, proto se zeptá Myšpulína, jestli by nemohl vynalézt nádobí, které by se umývalo samo.
Myšpulín vykoumá, že by to mělo být proveditelné a opravdu připraví sprej, po kterém nádobí narostou nožičky - samo se
umyje, samo vyskočí z dřezu. Na hrnec je potřeba spreje více. Vše vypadá dobřee, jenže nádobí zůstane obživlé a rozuteče se po celém domečku.
Myšpulín Bobíka kárá, že použil spreje moc a jde vynalézt sprej, který nádobí vrátí do původního neživého stavu.
Nejdřív je ale nutné nádobí pochytat.
Pinďa chytá talíř na past vyrobenou z mucholapky v koupelně. Fifinka nahání talíř schovávající se pod peřinami v ložnici.
A Bobík krotí nazlobený a energický hrnec. Bobík si na hrnec sedne a pokouší se ho unavit dlouhou túrou všude po domě.
Konečně se nádobí uklidní.
Po čase odnáší Bobík ochotně nádobí po večeři. Není to tím, že by ho poučila příhoda s obživlým hrncem. Čtyřlístek si totiž koupil myčku.
11. Pinďa na brigádě (Pinďa na brigádě)
Zkrocení zlého robota (Čtyřlístek CD-Romek 26, 2003)
napsal Jan Hloušek
Pinďa je nazlobený, že každý ve Čtyřlístku je na něco dobrý, každý něco dokáže, jen on je k ničemu.
A protože chce něco dokázat, přihlásil se na brigádu na nádraží v Tursku. Nedaleko odtud mají chatu,
kde si Pinďa může vyzvednout nějaké věci, kdyby potřeboval. Kamarádi se s Pinďou rozloučí, Pinďa odjíždí.
Od přednosty stanice dostane Pinďa hned 3 úkoly - namalovat lavičky, spravit drezínu a uvařit oběd.
Barvu a štětku najde Pinďa v chalupě. Jenže štětka je zatuhlá. Pinďa zavolá telefonem Bobíkovi a požádá ho o pomoc.
Bobík mu pošle vlakem speciální ředidlo. Pinďa může natřít lavičky a první úkol je splněn.
Opravě motoru v drezíně DX01 Pinďa nerozumí, proto volá Myšpulínovi o radu.
Myšpulín pošle vlakem zásilku, ve které se skrývá jeho převratný hydrogenelektrický motor, neboli motor na vodu.
Za pomoci chlapíka z občerstvení vymění Pinďa starý motor za nový a druhý úkol je splněný.
Vařit Pinďa neumí, zavolá Fifině o pomoc. Fifi mu vlakem pošle hrnec guláše. Bohužel jí došla sůl.
Pinďa ji obstará v občerstvení a i třetí úkol je splněn.
Za úctyhodný výkon má přednosta pro Pinďu ještě jeden úkol - vyložit vagón s cementem.
Na tohle by Pinďa nestačil, zavolá si proto Čtyřlístek na pomoc.
Kamarádi rádi pomůžou. Jen je zajímavé, že chtěl být Pinďa samostatný, ale bez kamarádů si neporadil.
Přednosta stanice ale nešetří chválou - Pinďa si umí sehnat pomocníky a proto dostane prémie.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
12. Vězni na hradě (Další vynález)
Princezny nevysvobozovat! (Čtyřlístek CD-Romek 28, 2003)
napsal Karel Taufman
Čtyřlístek dorazil ke hradu Orlík, slíbil kastelánovi pomoc s úklidem za možnost na hradě nocovat.
Hrad je ale zavřený a u brány je vzkaz - kastelán uklouzl a zlomil si nohu, zůstává na čas v nemocnici. Celý úklid je tedy jen na Čtyřlístku.
Čtyřlístek musí nejdřív najít tajné otvírání hradu. Pak se zhrozí nad nepořádkem na nádvoří, to snad neuklidí ani za 5 dní, které na to má.
Naštěstí má Myšpulín po ruce svůj převratný lokální časový posunovač, se kterým snadno přemístí hrad do stavu, v jakém byl před týdnem - uklizený.
Aby účinek přístroje dosáhl na celý hrad, umístí ho Čtyřlístek až na věž.
Vše funguje perfektně do chvíle, kdy do lokočasoposunovače uhodí blesk.
Hrad se nepřesune o týden, ale rovnou do 15. století, zrovna když je hrad dobýván Albrechtem Smíchomilem ze Smíškoprsk a jeho rytíři.
Navíc se z přístroje odlomí 3 pufalizéry, které musí jít Čtyřlístek nepozorovaně najít.
Myšpulín objeví první z nich na nádvoří, jenže ho spatří rytíř a odvede ho do vězení.
Druhý kus zkusí získat Pinďa na ochozu, kde musí rytíře chytře oklamat, aby si mohl součást lokočasoposunovače vzít.
Pak se nemístně chlubí, že přemohl celou bandu rytířů.
Třetí pufalizér přistál na studni, u které stojí samotný Albrecht. Bobík zkusí svést souboj mečem, správnou taktikou je
však rozesmát rytíře tak, že spadne do studny. Z vyschlé studny se někdo škrábe. Není to Albrecht, ale Myšpulín, kterému se podařilo z vězení utéct.
Přístroj je možno zkompletovat a vrátit se v čase. Jenže se nevrátili do chvíle, kdy byl hrad uklizený, ale 4 dny po svém zmizení.
Kastelán se už vrátil z nemocnice a je naštvaný, že Čtyřlístek za celou dobu neuklidil vůbec nic.
A teď už zbývá na úklid jen jedna noc, Čtyřlístek bude mít co dělat.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
13. Sami doma (Vzácná mumie)
Čaj zapomnění (Čtyřlístek CD-Romek 30, 2003)
napsali Jakub Hloušek a Jindřich Gottwald
Myšpulín dostal od národního muzea zapůjčenou mumii pravěkého zajíce s osmi nohami. Musí ale ještě zajet autem do Koumesova pro chronoskop,
Fifi jede s ním, půjde do obchodu.
Bobík a Pinďa jsou rádi, že zůstanou doma sami, budou moci dělat lumpárny. Večer zavolá Myšpulín a sdělí Pinďovi, že se mu porouchal
nový revoluční motor v autě a že už dnes nepřijede.
Je proto potřeba zapnout alarm, aby se nikdo do laboratoře s mumií nevloupal. Pinďovi se podaří alarm spustit, jenže funguje jenom chvíli.
Je proto nutné
postarat se o obranu domu postaru. Bobík připraví na zahradě past - zakrytou jámu hned u branky. Pinďa uvnitř nastraží kbelík s vodou na dveře,
připínáčky pod okno a síť na lustr.
Pinďa zaslechne, že se někdo vloupá do domu, radši před zlodějem prchne na zahradu, ale chytí se do Bobíkovy pasti. Ráno přijede Myšpulín
s Fifinkou a osvobodí
Pinďu z jámy. Pinďa se chlubí, že chytil zloděje. Jenže nechytil se zloděj, ale Bobík. Kluci tak sice mumii ochránili, ale sami před sebou.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
14. Nafukovací domek (Na horách)
Loupežníci na Krákoříně (Čtyřlístek CD-Romek 32, 2004)
napsal Karel Taufman
Po posledním dešti vypadá domek Čtyřlístku hrozně, všude zatéká, dokonce roste uvnitř houba. Myšpulín navrhuje, že než opraváři domek opraví, vyrazí
si všichni do hor a díky jeho vynálezu budou spát ve svých postelích. Všichni souhlasí a vydávají se autem na výlet. Čtyřlístek se utáboří na palouku.
Siláci Pinďa s Bobíkem si mají poradit
s Myšpulínovým vynálezem. Ukáže se, že je potřeba nafouknout podivný předmět hustilkou. Kluci jsou překvapení, když nafouknou přesnou kopii
svého domku, i když vzhůru nohama, ale to se dá lehce spravit. Fifinka se vrátí z hub a nevychází z údivu, jen uvnitř je to nějaké nezařízené.
Nábytek nechybí, je třeba ho také nafouknout, ale ve správném pořadí. Nastává večer a Čtyřlístek jde po večeři spát. V noci přijde silný vítr,
rychle se ale přežene.
Ráno čeká na Čtyřlístek překvapení - vítr odfoukl nafukovací domek doprostřed jezera. Stačí jen vypustit ventil a nechat se unášet ke břehu.
Domek je zase vyfouknutý a hustilka ve vodě zrezla.
Pomohla by tlaková láhev a pašák Pinďa dokáže jednu ve vesnici sehnat. Domek tentokrát přivážou k autu, aby byl řádně zatížený a zase neuletěl.
Pinďa prozradí, že ve vesnici byla pouť a láhev sehnal od prodejce balónků. Čtyřlístek si rychle vleze do domku, aby ho zatížil. Ani to nepomůže a
héliem nafouknutý domek letí vzduchem i se Čtyřlístkem, auto se houpá na provazu pod domkem. Jestlipak trefí Čtyřlístek do Třeskoprsk.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
15. Říďa to zařídí (Vynálezce Jirka)
Hádky s Gabrielem (Čtyřlístek CD-Romek 34, 2004)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Taufman
volně podle příběhu Říďa to zařídí (in 92, 1981)
Po Myšpulínovi pořád někdo chce, aby vynalézal roboty. Jen mladý vynálezce Jirka Kos zve dopisem Čtyřlístek na návštěvu, chce mu ukázat svůj vynález.
Jmenuje se Říďa a zařídí úplně všechno. Jirkova chata se nachází na kopci s velkým větrným mlýnem. Říďa je velká bedna s klávesnicí a obrazovkou
a pohání ho větrná energie.
Čím víc fouká, tím rychleji pracuje.
Jirka nabídne Čtyřlístku, ať si Říďu vyzkouší. Čtyřlístek si přeje tvarohové buchty. Říďa začne mechanickýma rukama rozdělávat těsto,
když do něj náhle uhodí blesk a kvůli následné bouřce do chaty naprší. Říďa je na kousky a nepoužitelný.
Čtyřlístek nabídne pomoc. Bobík přestaví chatu, Pinďa spraví střechu, Fifinka připraví zavlažování pro pěkný záhon kytiček.
A Myšpulín chce přebudovat Říďu na přenosný počítač. Byl by ale příliš těžký, proto místo toho sestaví pohyblivý počítač - počítač s nožičkama.
Nový Mini-Říďa pomůže Jirkovi v nové chatce vynalézat. A Jirka připravil jako poděkování pro Čtyřlístek pohoštění.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
16. Fifinka má narozeniny (Fifinka má narozeniny)
Jeden Čtyřlístek a sedm trpaslíků (Čtyřlístek CD-Romek 36, 2004)
napsali Jakub Hloušek a Jindřich Gottwald
Fifinka odchází ke kadeřníkovi. Kluci si vzpomenou, že zrovna dnes má Fifi narozeniny (na Lojzu, v kalendáři označeno 13. září).
Nikdo nemá dárek, musejí proto pro Fifinku něco vymyslet.
Myšpulín vypere prádlo. Použije k tomu svou skvělou pračku, která má i program na smažení řízků.
Zakoupený prací prášek se mu nelíbí, proto vytvoří svůj vlastní, ekologický.
Pinďa vypěstoval pro Fifinku na zahrádce květinku, kterou přesadí do květináče.
Pak jde ještě do města koupit červenou mašličku. Od obchodu musí nejdřív odehnat psa. Má štěstí a peníze na dárek vyloví z kanálu.
Bobík peče koláč. Postupovat podle knížky je zbytečné, Bobíkův recept bude lepší - do koláče podle něj patří hlavně buřty.
Fifinka se vrací a vidí, že Bobíkovi je zle. Ptá se, co to kluci zase vyváděli, když byla chvíli pryč.
Pinďa jí za všechny pěkně popřeje a věnuje kytičku a mašličku. Slibuje, že na ni budou hodní, ještě víc než doposud.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
17. První cena Loskuták (Na pouti)
Vetřelec v domě (Čtyřlístek CD-Romek 38, 2005)
námět Ljuba Štíplová, napsal Karel Taufman
volně podle příběhu První cena Loskuták (in 110, 1983)
Na pouti se koná losování. Pinďa by si chtěl koupit los, ale nemá 100 korun. V koši jeden los uvidí a když ho pomocí vypůjčených rukavic vyloví
a díky lsti uspíší slosování, vyhraje první cenu - loskutáka. Ten ale po otevření klece uletí do bludiště.
Myšpulín přinese hlídači bludiště balónek a může tak jít zadarmo dovnitř pátrat. Sám na polapení nestačí, proto nakuká hlídači,
že se v bludišti pohybuje návštěvník bez placení. Hlídač loskutáka chytí, jenže si ho spoutá a nechá si ho pro sebe.
Bobík přemýšlí, že kdyby loskuták klovl do balónku, mohl by se hlídač leknout a kluci by si zatím vzali ptáka.
Bobík na střelnici uvidí větráček. Střelničářka mu ho prý dá, když sestřelí všechny špejle.
Bobík zjistí jak moc puška zanáší a větráček si vystřílí. Pomocí větráčku se rozhoupe balónek,
ale loskuták ho neproklovne, ale chytí se ho a uletí s ním. Kluci si myslí, že je to tak lepší, Fifinka by jim ho stejně nedovolila.
Přichází Fifinka a přináší loskutáka, který
jí spadl do náruče. Žadoní, aby si ho mohla nechat. Kluci samozřejmě souhlasí.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
18. Silák Bobík (Silák Bobík)
napsali Jakub Hloušek a Jindřich Gottwald
Poklad v mušli (Čtyřlístek CD-Romek 40, 2005)
Bobík je nadšen, za týden bude v Třeskoprskách soutěž ve vzpírání.
Přijede dokonce Bořivoj Nitkov Kamenčuk, kterého Bobík nikdy neporazil.
Proto si jde Bob do tělocvičny (do které se musí nejdřív dostat, je zavřeno) zatrénovat.
Činku uzvedne, je ale celý unavený, a tak jde domů požádat Myšpulína o pomoc. Myšpulín mu připraví
koncentrát muskosterolů, který obsahuje velmi tajnou přísadu. Bobíkovi je ale po lektvaru zle a v tělocvičně padá pod tíhou činky.
Naštěstí přijde Fifinka, která Bobíkovi pomůže. Bobík slibuje, že příště se nepokusí
vyhrát podvodem. Jediným dopingem budou Fifinčiny buchty.
Poznámka: název příběhu v závorce platí pro reedici v Dětský svět (PC hry - reedice, 2006).
Ztracená hra
42. číslo CD-Romku s názvem
Zdivočelá peřina bylo připraveno, ale vydávání magazínu bylo v roce 2005 zastaveno.
V Rumunsku (kde CD-Romek vycházel v jazykové mutaci jako PC Campion) tento díl ale vyšel - pod názvem
Plapuma buclucaşă (2008).
19. Čtyřlístek na horách
Zdivočelá peřina (Čtyřlístek CD-Romek 42, 2005 - ztracené číslo)
napsali Jakub Hloušek a Jindřich Gottwald
Čtyřlístek přijíždí v zimě na horskou chatu. Zatímco ostatní lyžují, Myšpulín chce zatopit a uvařit.
Poté co Myšpulín zapálí pomocí dalekohledu v krbu, vylétne z něj strašidélko Jiskřík a trochu podpálí chatku.
Myšpulín to po něm musí uhasit. Po rozhovoru s Jiskříkem Myšpulín zjistí, že v chatce bydlí i další strašidla, ale hodná.
Na půdě narazí na strašidélko Bonifáce, který nepustí Myšpulína ke stříni, dokud nezodpoví několik hádanek. Ve skříni najde Myšpulín gril - nový domov pro Jiskříka.
Ve studni sídlí Pišišmalka. Jiskřík by si s ní chtěl promluvit. Hodný Myšpulín přenese Pišišmalku ze studny v akváriu, které je na půdě.
Všechna strašidla se sejdou i se Čtyřlístkem u stolu, Jiskřík v grilu pomůže upéct buřty k večeři.
Poznámka: nesouvisí s hrou Nafukovací domek, která se v reedici jmenovala Na horách.
Odkazy:
Hra Čtyřlístek na horách na YouTube v češtině
Čtyřlístek a záchrana ztracené hry Aneb jak jsme přivedli zpět k životu nevydaný díl včetně neslyšeného českého dabingu (včetně videí)
Hra Čtyřlístek na horách na YouTube v rumunštině
Hra Čtyřlístek na horách na YouTube v rumunštině s českými titulky
Hra Čtyřlístek na horách na Dabingforum.cz
Připravovaná hra
Pro připravované číslo Čtyřlístek CD-Romek 44 komiksový příběh nevznikl, ale scénář možná existoval.
Počítačová hra už byla rozpracována, existuje k ní scénář i dabing.
Do budoucna se uvažovalo o kompletním přechodu do 3D podobně jako byl
Ferda CD-Romek.
20. Noční můra z Třeskoprsk
Čtyřlístek CD-Romek 44 (Čtyřlístek CD-Romek 44, 2006 - připravované číslo)
napsal Jan Hloušek
Děj neznámý. Podle záznamu na Dabingforum.cz se ve hře objevily mluvené role "klíčník" a "branka".
Odkaz:
Hra Noční můra z Třeskoprsk na Dabingforum.cz