Příběhy v PC hrách

Dvě dobrodružství ze samostatně vydaných PC her.
A jeden příběh ze hry, která nakonec nevyšla.
Čtěte také:
PC hry
Příběhy v PC hrách z CD-Romku
Čtyřlístek mluví (obsazení rolí)
Plánováno - nevydáno (
Čtyřlístek a strašidelný hrad 2)
Čtyřlístek a strašidelný hrad

První reklama na hru Strašidelný hrad se objevila už v roce 1998, čtyři roky před vydáním, u
multimediálních CD Čtyřlístku.
Vnitřní strana papírového obalu u druhého a třetího CD a
zadní strana krabice třetího CD slibovaly brzké vydání.
Tehdy jej připravovala firma Atelier Čtyřlístek a mělo se jednat o první z řady interaktivních napínavých příběhů.
Nakonec ji vydalo Centauri Production v roce 2002, pro kterou to byl zřejmě projekt s menší prioritou na vyplnění času mezi prací na větších hrách.
Hra byla prodávána samostatně na CD v krabici, poté vyšla ještě několikrát v různých reedicích.
Manuál hry je vyveden ve formě fiktivních novin Třeskoprsky Times (nepravidelný občasník, ročník 16 -
ukázka),
které uvádějí informace o nové hře populárního Čtyřlístku - jak hru bezproblémově nainstalovat a ovládat, včetně různých tipů a odkazů.
Devítistránkový návod byl u krabicové verze přiložen (pravděpodobně) v papírové formě, jiná vydání jej měla umístěn přímo na disku ve formátu PDF (potvrzeno u vydání
DVD Levne).
Fifinku namluvila Helena Brabcová, všechny tři kluky nadaboval Jiří Lábus (viz též
Čtyřlístek mluví).
Scénář napsal Karel Hejkal, autorem grafiky je Atelier Čtyřlístek, Karel Hejkal a Karel Matějka.
Kromě hlavní adventury si lze v menu vybrat i tři doplňkové minihry - pexeso, skládačky a omalovánky.
Odkazy:
Centauri Production (o hře na stránkách výrobce,
opravný patch)
Centauri Production (o hře na stránkách výrobce v angličtině)
záznam na ABCgames.cz (
návod,
screenshoty)
záznam na Databáze-her.cz
záznam na Dabingforum.cz
záznam na Český herní dabing
hra k zakoupení
Čtyřlístek a strašidelný hrad
Čtyřlístek a strašidelný hrad (PC hra, 2002)
napsal Karel Hejkal
Bylo nebylo...
Je krásné letní odpoledne a Čtyřlístku přichází dopis od Bobíkova strýčka Bukvíka. Strýc pracuje jako kastelán na hradě Okříně.
Potřebuje odjet a prosí Čtyřlístek, aby na hrad dohlédl v době jeho nepřítomnosti. Čtyřlístek nadšeně souhlasí a to i přesto,
že na hradě prý straší. Nikdo nemůže usnout, nejdřív kvůli cestovní horečce. A později proto, že se v ložnici začnou hýbat obrazy
a létat předměty, jakási předzvěst tajemných sil hradu Okřína. Další den je potřeba naplánovat cestu, navařit a sbalit věci. Tajemné síly se objeví i za bílého dne.
Na cestě
Čtyřlístek se vydává pěšky na cestu i přes louku plnou krtků. Když nakonec dorazí k hradu, brána je zamčená. Bukvík určitě
klíč někde schoval, jenže už se sešeřilo a nemá cenu ho hledat. Čtyřlístek musí přečkat velkou bouřku ve stanu pod hradem. Ráno najde Myšpulín klíč pod kamenem a
Čtyřlístek může začít s průzkumem hradu. Bobík objeví obraz s rytířem, který se rozbije a pod sebou na stěně zanechá tajný nápis "abraka dabra".
Po dlouhém pátrání se uloží Čtyřlístek k spánku. Zase se zjeví strašáci, Čtyřlístek je ale zažene a ráno pokračuje v průzkumu.
Záchrana hradu Okřín
Myšpulín objeví v podzemních chodbách tajemnou komnatu plnou kamenů s písmeny na zdi. Když Čtyřlístek sestaví z písmen heslo "abraka dabra",
otevře se poklop a Čtyřlístek může pokračovat po laně dolů, musí se ale složitě vyhýbat strašidlům. Není cesty zpět, musí se chodbou pořád jen kupředu.
Čtyřlístek se dostane do prapodivné kuchyně s mluvící troubou Irenou. Irena Čtyřlístku vysvětlí, že strašidla jsou mírumilovná, ale hladová, proto straší.
Hladem je trápí zlý čaroděj Huriáš. Čtyřlístek se s Huriášem střetne v hradní knihovně. Stačí odvést čarodějovu pozornost a Čtyřlístek zvítězí. Huriáš prchne, ale slibuje pomstu.
Čtyřlístek se dostane na povrch a připravuje koláče pro hladová strašidla. Pak se koná hostina.
Rej strašidel
Strašidla jsou Čtyřlístku vděčná za záchranu a hrají si s ním hry - třeba na okřínskou schovávanou nebo hru kostlivce Kličky.
Bukvík se má vrátit za 2 dny na hrad, Čtyřlístek odjíždí už zítra. Bílá paní má ale ještě pro Čtyřlístek úkol - osvobodit z nedaleké jeskyně
trojhlavého draka. Čaroděj ho tam zaklel a Čtyřlístek musí kouzlo prolomit - sestavit drakovo jméno z kamenů, které drží saň v jeskyni.
Drak si své jméno nepamatuje, Čtyřlístek ale rozluští, že se jmenuje Mrak. Drak by si rád zašel na koupálko, jenže je zesláblý.
Čtyřlístek draka správně nakrmí - není to jen tak, saň má speciální trávicí systém. Drak je zase silný a navrhne Čtyřlístku, že s ním zaletí až domů.
Na zahrádku Čtyřlístku se sice zrovna nevešel, ale aspoň byli rychleji doma. Čtyřlístek se s drakem rozloučí a pak ještě v noci vzpomíná na prožité dobrodružství.
Na konci listopadu 2024 vyšel
remaster počítačové hry Čtyřlístek a strašidelný hrad. Hra pro PC je distribuována pouze digitálně, existují také aplikace pro Android a iOS.
Část první kapitoly si lze zahrát zadarmo, zbytek je placený.
Předělané zpracování ve spolupráci s původními vývojáři a autory (Centauri Production a Atelierem Čtyřlístek) vytvořilo studio Svofia software.
Nové vydání přináší grafiku v rozlišení 4K, nové animace i vylepšení interakce s prostředím. Dabing je stejný jako v původním vydání.
Screenshoty s porovnáním grafiky (při rozlišení 720x540):
domeček,
kniha,
nocleh
Další rozdíly:
- Titulky dříve v Comic Sans, nově v obyčejném bezpatkovém fontu (Comic Sans zůstává v titulcích s tvůrci hry jako nadpis profese).
- V originále nikde v hlavním menu nebyly titulky se jmény tvůrců hry.
- Nově postavy hýbou pusou, když mluví (v originále hýbaly pouze v hlavním menu), ale žádná ze tří hlav draka Mraka nehýbe pusou ani v remasteru.
- Hráč se nově může vrátit do konkrétní obrazovky hlavní hry, aniž by musel hrát celou kapitolu od začátku.
- Dříve bylo hodnocení po kapitolách, v remasteru se hodnotí každá obrazovka zvlášť.
- Místy se nově po dohrání obrazovky u teploměru ukazující skóre objevuje Myšpulín, který se usmívá podle toho, kolik bodů hráč v dané části získal.
- Jako nápověda se v remasteru po stisknutí mezerníku zobrazí veškeré klikatelné věci na obrazovce.
- Hra nově podporuje také poměr stran 16:9, ale jedná se pouze o roztažení obrazu 4:3.
- V části, kde je nutno otevřít poklop pomocí hesla, se nově na obrazovce objevují písmena, která již byla zadána, takže hráč pozná, kde při zadávání hesla skončil.
- U lezení po provaze je nově znázorněno, že lze s postavou pohybovat nahoru a dolů, aniž by na to musel hráč přijít sám.
- U schovávačky jsou nově tlačítka "fajfky" a "křížku", takže je menší pravděpodobnost kliknout mimo.
- Při létání na drakovi se nově ukazuje čas, jak dlouho se nesmí do ničeho narazit.
- U první animace po složení první skladačky v originále Bobík při klouzání dolů měnil výrazy v obličeji, ale v remasteru už je nemění.
- U pexesa byl v nové verzi přidán teploměr, který ukazuje procenta úspěchu.
- U miniher je nově tlačítko zakroucené šipky (restart).
- U puzzle byla dříve stejná hudba, jako v hlavní hře u obrazu rytíře Řindibucha, nově je hudba stejná jako u pexesa.
Odkazy:
Čtyřlístek a strašidelný hrad (remaster) (hra na oficiálních stránkách výrobce)
záznam na Vortex
záznam na Visiongame
záznam na stránkách Steam
záznam na SteamDB
Remaster Čtyřlístku vyjde už v listopadu
Hrajeme živě Čtyřlístek a Strašidelný hrad (stream na stránkách Vortex)
Neuskutečněné pokračování
Čtyřlístek a strašidelný hrad 2

Na pokračování hry s pracovním názvem Návrat na strašidelný hrad se nejaktivněji pracovalo v roce 2006.
Hra fungovala na 3D enginu, nejednalo se ale o klasickou trojrozměrnou hru.
Šlo o způsob, kdy ručně kreslená grafika je namapována na jednoduché trojrozměrné objekty.
Na první pohled působí herní lokace jako nakreslená, ale kamera se v ní může do určité míry pohybovat. Neustále se ale musí dívat dopředu.
Výsledný efekt je velmi specifický mix ručně kreslené dvojrozměrné grafiky a trojrozměrného prostoru.
Náhled
titulní obrazovky na firemním webu to výborně ilustruje, pokud víme, na co se ve skutečnosti díváme.
(To je také jediný oficiálně uveřejněný obrázek ze hry.)
Hra byla rozdělena do více než 20 obrazovek. Po vyřešení úkolu v aktuální obrazovce se hráč přesunul do následující obrazovky. K většině obrazovkám byla dokončena grafika.
Podle
záznamu na visiongame.cz se s vydáním počítalo na rok 2008, ale hra nebyla ani dodělána ani vydána.
A proč se práce zastavily? Tak už to u výrobců chodí, vymýšlí se, přehodnocuje se, ruší se...
Čtyřlístek a strašidelný hrad 2 (Návrat na strašidelný hrad)
Čtyřlístek a strašidelný hrad 2 (PC hra, nevydáno 2008)
Čtyřlístek se přihlásí na závod amatérských vzduchoplavců.
Den před závodem proběhne volné tréninkové kolo, ve kterém skončí Čtyřlístek na druhém místě za profesorem Zádrhelem.
Ten navíc do vzducholodi Čtyřlístku narazí. Čtyřlístek ztroskotá v nedalekém lese, ale vzducholoď opraví a vydá se na zkušební let.
Během něj jej zastihne tajemná bouře a Čtyřlístek odletí na hrad Okřín vyšetřit její příčinu.
Myšpulín zjistí, že u hradu někdo zastavil čas a příčinu této šlamastyky vyrazí Čtyřlístek řešit do minulosti.
Tam ho přepadnou lapkové Švarzhundovic a objeví se i mág Šarlatáni, který se chystá na zítřejší slavnosti na hradě manipulovat s kamenem mudrců.
Čtyřlístek pochopí, že právě při tom mág nechtěně zastaví čas.
Čtyřlístek se ze zajetí lapků osvobodí a vyhledá alchymistu Fifikuse, kterému Šarlatáni kámen mudrců ukradl.
Fifikus pomůže Čtyřlístku vyrobit lektvar neviditelnosti. Díky němu se Čtyřlístek dostane na hrad, kde přečká noc.
Následující den postaví Čtyřlístek katapult, kterým ostřeluje Šarlatániho dokud nezíská kámen mudrců.
S kamenem pak musí uprchnout z hradu podzemními chodbami. Potom postaví Čtyřlístek most přes rokli a vrátí kámen mudrců Fifikusovi.
Čtyřlístek odletí do přítomnosti, kde je vše už zase jak má být a následuje oslava.
Před cestou domů se Čtyřlístek ještě zúčastní závodu vzducholodí, který vyhraje.
Po úspěšném dokončení hry měly následovat různé malé hříčky, kterými hráče provází čertík Reburda.
Seznam postav: Fifinka, Myšpulín, Bobík, Pinďa, Drak Šupiňák, Zoltán
Švarzhund, Fridrich Švarzhund, Fifikus, Myšpinka, Pinďus, Bobek, rytíř
Řimdibuch, Luciano Šarlatáni, dvorní šašek, čert Reburda, čertice
Brambůrka, Zádrhel.
Čtyřlístek kontra Klamérie

V prosinci 2024 se objevila bez jakéhokoliv předchozího oznámení nová hra Čtyřlístek kontra Klamérie.
Vydala ji Česká televize v rámci adventního kalendáře dětského kanálu Déčko (kde dříve vyšly i 3 hry s
Ančou a Pepíkem).
Hra je bezplatná a jedná se o klasickou adventuru primárně cílenou na dětské publikum.
Zahrát si ji lze ve webovém prohlížeči, k dispozici je také ve formě aplikace pro Android a iOS.
Obsazení rolí je stejné jako u filmu
Velké dobrodružství Čtyřlístku (2019) a večerníčku
Čtyřlístek (2024):
Myšpulín - Jiří Ployhar, Fifinka - Tereza Bebarová, Bobík - Bohdan Tůma, Pinďa - Jana Maxián.
Scénář napsali Jan Macháček a Jakub Mareš, autorem grafiky ve stylu Jaroslava Němečka je Jakub Mareš.
Hra začíná
komiksovou obálkou ve stylu základní řady a obsahuje
komiksové části.
Odkazy:
Čtyřlístek kontra Klamérie (oficiální stránky)
průchod hrou
záznam na Databáze-her.cz
záznam na Dabingforum.cz
záznam na Český herní dabing
ZDARMA: Česká televize přináší webovou adventuru Čtyřlístek kontra Klamérie
Čtyřlístek se dočkal nové bezplatné hry
Čtyřlístek kontra Klamérie
Čtyřlístek kontra Klamérie (PC hra, 2024)
napsali Jan Macháček a Jakub Mareš

[komiks:] Čtyřlístek se chce vypravit na zimní hry, nejdřív se ale musí doma nachystat.
[hra:] Fifinka připraví něco na zub, Pinďa nasype ptáčkům zobání, Bobík najde kufr, který Myšpulín pomocí svého vynálezu zvětší, aby se do něj vešly všechny věci.
[komiks:] Čtyřlístek jede v autě na místo konání her. Vypráví si o tom, že největší šanci vyhrát mají reprezentanti Klamérie.
[hra:] Čtyřlístek dorazí do hotelu Zimolez. Myšpulín si vyzvedne na recepci klíč a jde do pokoje, tam ale už jsou čtyři Klaméřani a popíjejí zelený nápoj.
Recepční spletla klíče. Čtyřlístek se ubytuje ve správném pokoji a jde spát. Bobík nemůže usnout, tak jsi jde do hotelové posilovny zacvičit. Potká tam Klaméřana, který po tisící zvedá činku. Má při sobě zelený nápoj.
Ráno si o tom Čtyřlístek vypráví a pokusí se vypátrat tajemství nápoje, nejspíš to bude nedovolený posilovač výkonu.
Na recepci Fifinka naláká jednoho Klaméřana na přilepenou minci, Pinďa zatím nabere vzorek jeho nápoje do hrnečku.
[komiks:] Myšpulín ve své přenosné laboratoři vyzkoumá, že nápoj je opravdu zakázaný. Čtyřlístek to zkusí nahlásit telefonem, ale protože to nikdo nebere, vezme spravedlnost do vlastních rukou.
Plánuje připravit neškodnou náhražku a potrčit ji Klaméřanům.
[hra:] Pinďa s Fifinkou zamířili do města. Pinďa sežene v obchodě kiwi výměnou za to, že posype kluzké venkovní schody.
Fifinka opatří mixér výměnou za podepsanou fotku lyžařky Vilmy Vzletné. Bobík posbírá v hotelu lahvičky od nápoje Klaméřanů a Myšpulín obstará šumivé tablety.
[komiks:] Čtyřlístek v mixéru připraví zelený nápoj, který je k nerozeznání od posilovacího nápoje Klaméřanů. Každý pak dostane na starost vyměnit nápoj jednomu z podvodníků.
[hra:] Fifinka to dokáže díky přestrojení za pokojskou. Pinďa poprosí o pomoc zrzavého kluka, kterému sežene prak a díky tomu odvedou pozonost Klaméřana.
Bobík najde svého Klaméřana v posilovně a nápoj vymění při sázce o vzpírání. Myšpulín před hotelem natrefí na fotografa, který hledá významnou osobu. Myšpulín mu doporučí Klaméřana a zatím uskuteční výměnu lahví.
[komiks:] Začínají zimní hry. Ačkoliv každý Klaméřan vypil celou láhev svého nápoje, jsou všichni slabí, ospalí a nemotorní a ve všech disciplínách skončí na posledním místě. Díky Čtyřlístku se Klamérie poučila, že podvádět se nemá.