další články z kategorie Neobvyklé příběhy Čtyřlístku
Příběh v PC hře

Příběh v PC hře Na rozdíl od her z CD-Romku, vyšla hra Čtyřlístek a strašidelný hrad samostatně (ale několikrát). Adventura je mnohem delší (rozdělená do 4 kapitol) a Čtyřlístek je v ní klasicky dvourozměrný.
Fifinku namluvila Helena Brabcová, všechny tři kluky nadaboval Jiří Lábus (viz též Čtyřlístek mluví).
Výrobce plánoval a rozpracoval druhý díl Strašidelného hradu, ale příprava se zastavila a hra už nikdy nebyla dokončena.


Čtěte také:
PC hry
Příběhy v PC hrách z CD-Romku
Čtyřlístek mluví (obsazení rolí)
Plánováno - nevydáno (Čtyřlístek a strašidelný hrad 2)

Odkazy:
Centauri Production (o hře na stránkách výrobce)
Strašidelný hrad 2 (náhled úvodní obrazovky neuskutečněného pokračování)
Strašidelný hrad 2 (záznam na visiongame.cz)
ABCgames.cz - Čtyřlístek a strašidelný hrad - O hře
ABCgames.cz - Čtyřlístek a strašidelný hrad - Návod
ABCgames.cz - Čtyřlístek a strašidelný hrad - Screenshoty
Abeceda her - Návod
Opravný patch

Čtyřlístek a strašidelný hrad
Čtyřlístek a strašidelný hrad (PC hra, 2002)
Čtyřlístek a strašidelný hrad Bylo nebylo...
Je krásné letní odpoledne a Čtyřlístku přichází dopis od Bobíkova strýčka Bukvíka. Strýc pracuje jako kastelán na hradě Okříně. Potřebuje odjet a prosí Čtyřlístek, aby na hrad dohlédl v době jeho nepřítomnosti. Čtyřlístek nadšeně souhlasí a to i přesto, že na hradě prý straší. Nikdo nemůže usnout, nejdřív kvůli cestovní horečce. A později proto, že se v ložnici začnou hýbat obrazy a létat předměty, jakási předzvěst tajemných sil hradu Okřína. Další den je potřeba naplánovat cestu, navařit a sbalit věci. Tajemné síly se objeví i za bílého dne.
Na cestě
Čtyřlístek se vydává pěšky na cestu i přes louku plnou krtků. Když nakonec dorazí k hradu, brána je zamčená. Bukvík určitě klíč někde schoval, jenže už se sešeřilo a nemá cenu ho hledat. Čtyřlístek musí přečkat velkou bouřku ve stanu pod hradem. Ráno najde Myšpulín klíč pod kamenem a Čtyřlístek může začít s průzkumem hradu. Bobík objeví obraz s rytířem, který se rozbije a pod sebou na stěně zanechá tajný nápis "abraka dabra". Po dlouhém pátrání se uloží Čtyřlístek k spánku. Zase se zjeví strašáci, Čtyřlístek je ale zažene a ráno pokračuje v průzkumu.
Čtyřlístek a strašidelný hrad Záchrana hradu Okřín
Myšpulín objeví v podzemních chodbách tajemnou komnatu plnou kamenů s písmeny na zdi. Když Čtyřlístek sestaví z písmen heslo "abraka dabra", otevře se poklop a Čtyřlístek může pokračovat po laně dolů, musí se ale složitě vyhýbat strašidlům. Není cesty zpět, musí se chodbou pořád jen kupředu. Čtyřlístek se dostane do prapodivné kuchyně s mluvící troubou Irenou. Irena Čtyřlístku vysvětlí, že strašidla jsou mírumilovná, ale hladová, proto straší. Hladem je trápí zlý čaroděj Huriáš. Čtyřlístek se s Huriášem střetne v hradní knihovně. Stačí odvést čarodějovu pozornost a Čtyřlístek zvítězí. Huriáš prchne, ale slibuje pomstu. Čtyřlístek se dostane na povrch a připravuje koláče pro hladová strašidla. Pak se koná hostina.
Rej strašidel
Strašidla jsou Čtyřlístku vděčná za záchranu a hrají si s ním hry - třeba na okřínskou schovávanou nebo hru kostlivce Kličky. Bukvík se má vrátit za 2 dny na hrad, Čtyřlístek odjíždí už zítra. Bílá paní má ale ještě pro Čtyřlístek úkol - osvobodit z nedaleké jeskyně trojhlavého draka. Čaroděj ho tam zaklel a Čtyřlístek musí kouzlo prolomit - sestavit drakovo jméno z kamenů, které drží saň v jeskyni. Drak si své jméno nepamatuje, Čtyřlístek ale rozluští, že se jmenuje Mrak. Drak by si rád zašel na koupálko, jenže je zesláblý. Čtyřlístek draka správně nakrmí - není to jen tak, saň má speciální trávicí systém. Drak je zase silný a navrhne Čtyřlístku, že s ním zaletí až domů. Na zahrádku Čtyřlístku se sice zrovna nevešel, ale aspoň byli rychleji doma. Čtyřlístek se s drakem rozloučí a pak ještě v noci vzpomíná na prožité dobrodružství.




Neuskutečněné pokračování

Na pokračování hry s pracovním názvem Návrat na strašidelný hrad se nejaktivněji pracovalo v roce 2006. Hra fungovala na 3D enginu, nejednalo se ale o klasickou trojrozměrnou hru. Šlo o způsob, kdy ručně kreslená grafika je namapována na jednoduché trojrozměrné objekty. Na první pohled působí herní lokace jako nakreslená, ale kamera se v ní může do určité míry pohybovat. Neustále se ale musí dívat dopředu. Výsledný efekt je velmi specifický mix ručně kreslené dvojrozměrné grafiky a trojrozměrného prostoru.
Náhled titulní obrazovky na firemním webu to výborně ilustruje, pokud víme, na co se ve skutečnosti díváme. (To je také jediný oficiálně uveřejněný obrázek ze hry.)
Hra byla rozdělena do více než 20 obrazovek. Po vyřešení úkolu v aktuální obrazovce se hráč přesunul do následující obrazovky. K většině obrazovkám byla dokončena grafika.
Podle záznamu na visiongame.cz se s vydáním počítalo na rok 2008, ale hra nebyla ani dodělána ani vydána. A proč se práce zastavily? Tak už to u výrobců chodí, vymýšlí se, přehodnocuje se, ruší se...

Čtyřlístek a strašidelný hrad 2 (Návrat na strašidelný hrad)
Čtyřlístek a strašidelný hrad 2 Čtyřlístek se přihlásí na závod amatérských vzduchoplavců. Den před závodem proběhne volné tréninkové kolo, ve kterém skončí Čtyřlístek na druhém místě za profesorem Zádrhelem. Ten navíc do vzducholodi Čtyřlístku narazí. Čtyřlístek ztroskotá v nedalekém lese, ale vzducholoď opraví a vydá se na zkušební let. Během něj jej zastihne tajemná bouře a Čtyřlístek odletí na hrad Okřín vyšetřit její příčinu. Myšpulín zjistí, že u hradu někdo zastavil čas a příčinu této šlamastyky vyrazí Čtyřlístek řešit do minulosti.
Tam ho přepadnou lapkové Švarzhundovic a objeví se i mág Šarlatáni, který se chystá na zítřejší slavnosti na hradě manipulovat s kamenem mudrců. Čtyřlístek pochopí, že právě při tom mág nechtěně zastaví čas. Čtyřlístek se ze zajetí lapků osvobodí a vyhledá alchymistu Fifikuse, kterému Šarlatáni kámen mudrců ukradl.
Fifikus pomůže Čtyřlístku vyrobit lektvar neviditelnosti. Díky němu se Čtyřlístek dostane na hrad, kde přečká noc. Následující den postaví Čtyřlístek katapult, kterým ostřeluje Šarlatániho dokud nezíská kámen mudrců. S kamenem pak musí uprchnout z hradu podzemními chodbami. Potom postaví Čtyřlístek most přes rokli a vrátí kámen mudrců Fifikusovi.
Čtyřlístek odletí do přítomnosti, kde je vše už zase jak má být a následuje oslava. Před cestou domů se Čtyřlístek ještě zúčastní závodu vzducholodí, který vyhraje.
Po úspěšném dokončení hry měly následovat různé malé hříčky, kterými hráče provází čertík Reburda.
Seznam postav: Fifinka, Myšpulín, Bobík, Pinďa, Drak Šupiňák, Zoltán Švarzhund, Fridrich Švarzhund, Fifikus, Myšpinka, Pinďus, Bobek, rytíř Řimdibuch, Luciano Šarlatáni, dvorní šašek, čert Reburda, čertice Brambůrka, Zádrhel.
Čtěte také (5 náhodně vybraných článků)
SemtamťukSemtamťuk Poprvé v příbězíchPoprvé v příbězích SpeciálySpeciály Příběhy 2006Příběhy 2006 Akce a událostiAkce a události
Toto nejsou oficiální stránky časopisu Čtyřlístek, ty najdete na adrese www.ctyrlistek.cz
Toto nejsou oficiální stránky časopisu Čtyřlístek, ty najdete na adrese www.ctyrlistek.cz

nahoru