wz






logo

© Pavel Chrz 2001 - 2017

Knihovnička Čtyřlístek » Příběhy Čtyřlístku » Příběhy Čtyřlístku 1996
Příběhy Čtyřlístku 1996

199624 příběhů Čtyřlístku v roce 1996.

Čtěte také:
Čtyřlístek 1996
Čtyřlístek Speciál 1996

239 Kominík pro štěstí
Kominík pro štěstí (Čtyřlístek 239, 1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Pinďa jde do školy, naučil se ale jen Pythagorovu větu. Pinďa potká cestou kominíka a když je ve škole zkoušený, zeptá se ho učitel právě na Pythagorovu větu. Pinďa myslí, že mu kominík přinesl štěstí a zúčastní se meziškolního závodu. Pinďa prohrává, přijde fandit i kominík, Pinďa zrychlí a vyhraje. Pinďa jde po ulici, vidí kominíka, tak si od prodejce koupí los a položí si ho doma nad krb. Pinďa kamarádům prozradí, že se rozhodl stát se kominíkem, chce přinášet lidem štěstí. Pinďa čistí první komín, propadne se s ním ale střecha a spadne na půdu, všechno bude muset zaplatit. Do druhého komínu mu spadne kominická koule, ta propadne do bytu svatebčanům do dortu. Pinďa utíká na ulici, řidič se po kominíkovi Pinďovi ohlíží, myslí že bude mít štěstí, narazí ale s kamiónem do sloupku. Přijíždějí kamarádi na saních a vítají Pinďu, přitom se ale sáňkami srazí. Pinďa je smutný, jako kominík přináší smůlu a v rozčílení hodí doma los do hořícího krbu. Probíhá losování a zrovna Pinďův los vyhrává. Pinďa kamarádům řekne, že los spálil, kamarádi jsou naštvaní, do dveří ale vejde kominík a přinese výherní los, Pinďa los nespálil, los vyletěl z komína. Pinďa má radost, kominík mu zase přinesl štěstí, kluci už přemýšlejí, že za vyhrané peníze koupí další vláčky, se kterými si právě hrají.
240 Poprask v penzionu
Poprask v penzionu (Čtyřlístek 240, 1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Čtyřlístek si zařídí v domečku penzion. Manželé Planžetovi zavolají Myšpulínovi, vydávají se za novináře a ptají se, jestli je pravda, že se v penzionu ubytuje olejový král, šejk Abu Naftalín. Myšpulín jim to potvrdí, tak se Planžetovi také ubytují v penzionu. Bobík má v trezoru schovanou krabičku s bonbóny a každou chvíli si chodí zamlsat. Přijíždí šejk a chce si nechat uložit v trezoru stejnou krabičku, ale se smaragdem. Bobík si pořád chodí pro bonbóny a Planžetová nakonec zjistí, jaká je kombinace trezoru. Bobík nehlídá, tak se Pinďa podívá do trezoru a pro jistotu schová smaragd v cukřence. Planžetová zavolá Bobíka telefonem, že má na pokoji za vanou pavouka a Planžeta zatím ukradne obě krabičky z trezoru. Planžetovi prchají, Bobík zjišťuje, že je trezor prázdný. Pinďa řekne, že smaragd uschoval, cukřenka je ale prázdná. Fifinka přinese bábovku, Pinďa si při jejím jedení zlomí zub, v bábovce je zapečený smaragd. Myšpulín přichází s dobrou zprávou, policie chytla lupiče bonbónů, jsou to mezinárodně hledaní zločinci. Myšpulín totiž zajistil trezor včas a dal Bobíkovi do bonboniéry pípátko. Čtyřlístek vrátí šejkovi krabičku se smaragdem, šejk odjíždí, chce se ale někdy vrátit, je tu klid. Čtyřlístek ale s penzionem končí, chce mít taky klid.
241 Přítel nejvěrnější
Přítel nejvěrnější (Čtyřlístek 241, 1996)
napsal Jiří Poborák, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Čtyřlístek ráno ještě spí, když uslyší škrábání na dveře. Za dveřmi je asi opuštěný pes, tak ho Čtyřlístek pustí dovnitř a do Bobíkovy postele. Bobík naštvaně dospává na zemi. Čtyřlístek hlasuje, jestli si nechá psa, a jen Bobík je proti. Pinďa psa pojmenuje Barýček. Bobík ryje zahrádku, přijde pes a začne hrabat v zemi a jeden drn přistane Bobíkovi na hlavě. Pinďa se Barýčka zastane, prý chtěl jen pomoct. Bobík si chce při večeři přidat, zbytek ale dostane pes. Bobík se v noci plíží do lednice pro pečené kuře, přiběhne Barýček, vrhne se na talíř s kuřetem, talíř spadne a probudí se ostatní. Myšpulín se na Bobíka zlobí, snad by pejskovi neodepřel trochu toho jídla. Po několika dnech leží Bobík venku na lehátku a k ruce má přivázaného psa. Barýček zpozoruje kočku a žene se za ní, Bobíka vleče za sebou. Bobík je naštvaný, říká že buď půjde z domu pes nebo on. Kamarádi ho neberou vážně, Bobík ale není celou noc doma, tak se vydává Čtyřlístek s Barýčkem po jeho stopách. Bobík chtěl přelézt přes potok, uvízl ale na vyvráceném stromu ohnutém přes potok. Barýček Bobíka zachrání a Bobík si psa zamiluje a doma mu nosí za záchranu různé dobroty. Za plotem se objeví holčička a tvrdí, že pejsek je její ztracený Lumpík. Čtyřlístek psa holčičce vrátí, Bobíkovi se bude hodně stýskat.
242 Trosečníci na VS 16
Trosečník na VS 16 (Čtyřlístek 242, 1996)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 50 %
Čtyřlístek letí vesmírem, Země už je na dohled, Myšpulín ale narazí na družici ve tvaru koule s výstupky. Loď je namaděru a jediným způsobem, jak se zachránit, je vylézt ve skafandrech do vesmíru a přestoupit do družice. Bobíkovi nejde otevřít vchod do družice, Fifinka ale objeví správné tlačítko. Pinďa uvnitř spatří mimozemšťana, je to ale jen opice. Družice VS 16 s opičí posádkou byla předčasně odepsána, opička má dostatek zásob tak pohostí i Čtyřlístek. Myšpulín se snaží spojit se rádiem se Zemí, ovládání družice totiž nefunguje. Vysílačka nevysílá, Myšpulín obviňuje opici, že do něčeho hrábla, opice ale upozorní Fifinku, že vysílačka není v zásuvce. Na Zemi obdrží vesmírné centrum volání o pomoc a pošlou pro družici nákladní loď, která je v blízkosti. Čtyřlístek se vrací na Zem, pracovníci z vesmírného centra děkují za zachránu cenného satelitu. Nezapomenou ani na opičku, která dostane banány.
243 Bezpečný dům
Bezpečný dům (Čtyřlístek 243, 1996)
napsal Karel Ladislav, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 60 %
Myšpulín se v novinách dočte, že v Třeskoprskách řádi vykradači bytů. Zanedlouho pojede Čtyřlístek na dovolenou, tak se Myšpulín rozhodne instalovat do domku nepřekonatelné zabezpečovací zařízení. Večer je vše hotovo, Čtyřlístek jde do kina a Myšpulín zapne zabezpečení, zamkne speciálním klíčem. Myšpulín uklouzne a klíč mu spadne do kanálu. Čtyřlístek se vrací z kina, Myšpulín zjišťuje, že klíč ztratil. Pinďa rozčílením kopne do vstupních dveří, vysune se ale mříž a Pinďu zajme. Ostatní přespí v kůlně a ráno Bobík Pinďu vysvobodí pomocí pilky na železo. Myšpulín si pořádně nepamatuje, kam jaká zařízení instaloval, tak ho překvapí, když ho při pokusu dostat se do domku střešním oknem praští mechanická pěst. Kluci pak prohodí Pinďu oknem do spíže, Pinďa je v domku, šlápne ale na schod s nástrahou a vystříkne na něj nesmyvatelná barva. Kluci opatrně procházejí domkem, spadne na ně ale síť. Fifinka proleze oknem a pomocí sponky a izolovaných kleští způsobí zkrat, zařízení přestane fungovat. Bobík a Fifinka smývají v koupelně z Pindi barvu. Myšpulín přinese do koupelny vzácnou vázu a chlubí se, že kdyby přišli skuteční zloději, tak by vázu neukradli. Myšpulín ale uklouzne na mýdle a vázu rozbije.
244 Dědictví
Dědictví (Čtyřlístek 244, 1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 60 %
Fifince přichází dopis, má se dostavit k projednání pozůstalosti po paní Knoblauchové. Fifinka paní neznala, vydává se ale do Velkého Malíkova, kam už se dostavili právoplatní dědicové, všichni se těší na dědictví, teta byla údajně bohatá. Notář přečte závěť a k překvapení příbuzných odkázala paní Knoblauchová všechen svůj majetek své nejoblíbenější literární hrdince Fifince, pozůstalí jsou tím rozhořčeni. Notář Fifince řekne, že kvůli sepisování majetku musí ve Velkém Malíkově ještě zůstat. Fifinka se ubytuje v hotelu, příbuzní paní Knoblauchové zatím vymýšlejí, jak se Fifinky zbavit a získat dědictví. Nejdříve zkusí shodit Fifince na hlavu těžký květináč, netrefí se a Fifinka je ještě ke všemu odškodněna majitelem hotelu - může bydlet zdarma. Fifinka jde na lodičky, příbuzní ale do ní navrtali díru a loďka se potápí. Fifinka ale umí plavat, provozovatel půjčovny loděk se Fifince omlouvá a nabízí Fifince, že se může vozit každý den zadarmo. Fifinka jde na řetízkový kolotoč, dva pozůstalí ale na kolotoč vylezou a nepozorovaně odšípnou řetízkovou sedačku s Fifinkou, ta ale doletí do ohrádky s gumovými míčky. Pozůstalí to zkusí jinak, pozvou Fifinku na odpolední piknik, kde požádají Fifinku, aby došla do sklepa pro brambory, Fifinku ale ve sklepě zavřou. Mřížkou vletí do sklepa míč, malý kluk by ho chtěl podat, Fifinka souhlasí, kluk ale musí na oplátku zavolat klukům ze Čtyřlístku. Kluci přijíždějí do Velkého Malíkova a pomocí pilky na železo Fifinku ze sklepa vysvobodí. Fifinka se rozhodne vzdát se dědictví. Notář si později nechá zavolat pozůstalé, aby jim sdělil, že po paní Knoblauchové zbylo pouze kompletní vázané vydání časopisu Čtyřlístek. Pozůstalí Čtyřlístky nechtějí, tak Fifinka notáři telefonicky poradí, aby Čtyřlístky věnoval místní školní knihovně.
245 Záhada pyramidy
Záhada pyramidy (Čtyřlístek 245, 1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 50 %
Čtyřlístek bádá v Egyptě, Myšpulín tvrdí, že ví jak se dostat do nejzáhadnější pyramidy, stačí odvalit správný kvádr. Čtyřlístek prochází pyramidou a objeví sarkofág s faraónem. Bobík kýchne a faraón se náhle probudí. Faraón Ratavi třináctý vypráví, že byl zaživa pohřben na příkaz svého bratrance. Faraón se chce vrátit na trůn, Čtyřlístek namítá, že už je 20. století, faraón ale vysloví kouzelnou větu "Anemar an yhon mev" a všichni se vrátí do dob starého Egypta. Faraón přijde se Čtyřlístkem do města a chce se vrátit na trůn, protože ho bohové (Čtyřlístek) zachránili. Bratranec ale tvrdí, že faraón je podvodník, dvojník, a že Čtyřlístek musí svůj božský původ dokázat. Bobík má donutit kamennou sfingu mluvit. Bobík v noci vloží sfinze do úst magič a ráno před svědky pustí dálkovým ovládáním nahrávku z magnetofonu. Myšpulín má vzlétnout. Myšpulín si sestrojí rogalo a spustí se z vrcholu pyramidy. Pinďa má jít do svatyně a zjistit jaký je nad oltářem nakreslený znak, ve svatyni je ale tma. Pinďa použije baterku a hravě zjistí, že znakem je posvátný skarabeus. Fifinka má nejtěžší zkoušku, z mísy s vodou udělat nápoj bohů. Fifinka udělá oheň, vodu ohřeje a nasype do ní instantní kakao. Božství Čtyřlístku je prokázáno a faraónův bratranec je svržen. Aby se Čtyřlístek vrátil zpět, stačí pronést kouzelnou větu pozpátku. Čtyřlístek se na lodi vrací do Evropy a říká si, že ho v minulosti zachránily vynálezy 20. století.
246 Když sloni promluví
Když sloni promluví (Čtyřlístek 246, 1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 60 %
Čtyřlístek se vydává do Afriky, Myšpulín chce studovat chování slonů. Čtyřlístek sleduje slony a Myšpulín vymyslí, že naučí slony morseovku, hlavně jak zatroubit SOS. Bobík se občerstvuje v hotelovém baru a zaslechne dva padouchy, kteří se domlouvají na tom, jak odchytit a zpeněžit slony. Bobík jim řekne, že je ohlásí policii národního parku, padouchové ale Bobíka venku přeperou, svážou a unesou k sobě do chýše. Svázaného Bobíka nechají přes noc v autě. Bobík se dostane ke klaksonu a zatroubí SOS, padouchům je to jedno. Přiběhne stádo slonů a Bobíka osvobodí. Čtyřlístek ráno ohlásí, že odhalil pytláky, policie ale potřebuje důkazy. Čtyřlístek se vplíží do stanu vedle chýše padouchů. Ve stanu je sklad střeliva, Čtyřlístek vymění všechny náboje za Fifinčiny barvy. Padouchové se vydávají na lov slonů, místo toho ale prsknou na slony jen barvu. Sloni se rozčílí a zaženou pytláky na strom. Čtyřlístek přivede policii, důkazy už jsou nezvratné. Čtyřlístek jde na letiště, vrací se domů, sloni mu troubí "hurá".
247 Móda je móda
Móda je móda (Čtyřlístek 247, 1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 50 %
Tři šílení vědci objeví paprsky, které úplně mění lidské chování, a anténu ve tvaru osmičky, která tyto paprsky nejlépe přijímá. Anténa ve tvaru ležaté osmičky zaznamenává opačné účinky. Vědci pak natisknou antény metalízou na trička. Z triček s osmičkou a nekonečnem je módní hit, Čtyřlístek si trička také koupí. Bobík vytvoří fotbalový tým Nekonečen, Pinďa tým Osmičkářů a chtějí při zápasu rozhodnout, kdo je lepší. Toho využijí vědátoři k tomu, že si pronajmou blízký vysílač, na který přidělají svoje antény. Vědci začnou vysílat paprsky, tým Osmiček začne vyvíjet neuvěřitelnou aktivitu, zatímco Nekonečna jsou pasivní. Bobík je stále unaven i doma, až když si sundá tričko, je mu lépe. Myšpulín tričko prozkoumá a najde na něm kovový potisk. Jak ale donutit lidi, aby tato trička nenosili? Móda je móda, stačí spojit osmičku a nekonečno dohromady a paprsky se vyruší, vznikne tak znak čtyřlístek a trička s čtyřlístkem jdou na dračku. Pinďa s Bobíkem objeví vysílač, odkud vědci vysílají a zavolají na ně policii. Policajti odvážejí vědce ve svěracích kazajkách, tahle trička jim padnou nejlépe.
248 Zrádné jeskyně
Zrádné jeskyně (Čtyřlístek 248, 1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 50 %
Čtyřlístek se vydává v loďce podzemní říčkou na průzkum jeskyně. Objeví nádhernou jeskyni, dál se ale musí pěšky, nebo pouze plazením. Kvůli lijáku se řeka rozvodňuje, Čtyřlístek nemůže zpět a ubytuje se ve velké jeskyni. Ráno Čtyřlístek zjistí, že mu někdo snědl jídlo. Nejdřív je v podezření Bobík, pak se ale objeví medvěd a zas uteče. Čtyřlístek jde po jeho stopách a narazí na místo, kde rostou veliké jahody a žlutě svítí krápníky. Objeví se zase medvěd, je ochočený a mluví. Medvěd ukáže Čtyřlístku cestu ven, sám ale na povrch nechce jít, v jeskyni prý žije už 20 tisíc let. Čtyřlístek mu to nevěří a vrací se domů, kde se začnou dít podivné věci. Rádio samo hraje, lednička svítí jako lustr, počítač počítá sám od sebe. Bobíka něco kousne, Pinďa na Bobíkovi objeví blechu a chce ji zabít, dostane ale elektrickou ránu. Blechy začnou mluvit a vyprávějí svůj příběh. Blechy pocházejí z mimozemské bleší civilizace a v době ledové ztroskotaly na Zemi, jako hostitele si vybrali medvěda. Když už má lidstvio elektřinu, můžou zavolat o pomoc. Přiletí bleší loď a blechy odlétají. Myšpulín všechno natočil a odnáší své záběry do televizních zpráv. Myšpulín se vrací, záznamu s blechami prý nikdo nevěřil, ale zařadí to jako večerníček.
249 Příliš smutná princezna
Příliš smutná princezna (Čtyřlístek 249, 1996)
napsal Jiří Poborák, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 60 %
Čtyřlístek letí chronoletem do minulosti, Fifinka by chtěla vidět princeznu. Chronolet se zasekne a Čtyřlístek tvrdě přistává v roce 1320. Čtyřlístek se vydává k blízkému hradu, kde mu strážce prozradí, že se nachází ve smutném království, král zemřel a vládu převzala princezna Smutněnka. Místo smutné princezny vládne rádce, který vyhlásil soutěž o rozveselení princezny. Čtyřlístek vymyslí, že princeznu rozveselí skoky na trampolínách a v botách na pérách. Přes noc Myšpulín opraví chronolet a Čtyřlístek se vydává na hrad. Princezna je znuděná a je jí zle. Čtyřlístek má přijít na řadu po krátké přestávce a Myšpulín zatím tajně pozoruje rádce. Rádce nalije do lahvičky jed a poslíček ji má donést princezně jako lék. Myšpulín podkopne poslovi nohy a zjistí, že v lahvičce je silný omamný prostředek. Poslíček a rádce běží za Myšpulínem, který vběhl do hlavního sálu, kde už jsou připravené trampolíny. Poslíček s rádcem se na trampolínách bezvládně pohupují, když rádce konečně doskočí mimo trampolínu, naskočí do skákacích bot a péruje po místnosti. Princezna se baví a Čtyřlístek donutí rádce, aby vypil lahvičku s "lékem". Rádce je náhle smutný a unavený. Princezna nechá vsadit rádce, který chtěl vládnout sám, do žaláře a Čtyřlístku chce dát odměnu, některý s kluků si ji má vzít. Čtyřlístek si nasadí skákací boty a zmizí z hradu, naskočí do chronoletu a vrací se domů.
250 Příšerná noc
Příšerná noc (Čtyřlístek 250, 1996)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Čtyřlístek by chtěl jet na výlet, chybějí ale peníze. Fifinka najde v novinách inzerát, že se hledá někdo, kdo by občas ohlídal děti za vysokou odměnu. Fifinka se rozhodne práci přijmout, rodiče dětí vypadají bohatě, děti (kluk a holka) jsou ale příšerné. Vše zpovzdálí sledují dva chlápci, kteří si domlouvají, jak večer dům vykradou, hlídačka Fifinka bude z dětí jistě vyčerpaná. Fifinka zavolá na pomoc kluky, děti jsou nezvladatelné. Právě teď cintají večeři všude kolem sebe, když se mají jít umýt, ve vodě skončí jen Bobík. Bobík se rozhodne vyřešit situaci razantně - děti sváže, dá jim dokonce roubíky. Fifinka děti rozváže, děti už jsou poslušnější. V noci se otevřeným oknem do domu vplíží lupič, druhý hlídkuje. Lupič ale vlezl do dětského pokoje, kluk si ho všimnul a pošle mu pod nohy autíčko. Lupič padá na zem a kluk ho začne ohrožovat dřevěným mečem. Holka napatlá lupiči na obličej barvičky a hlídkujícímu padouchovi zapíchne šipku do zadnice. Čtyřlístek se jde podívat, co se to v dětském pokoji děje. Lupiči prosí, aby je nevydávali dětem. Čtyřlístek nutí lupiče, aby si svou vinu odpracovali - musí děti uspat. Ráno pošle Čtyřlístek pro lupiče policii. Lupiči prožili příšernou noc a už nikdy prý nebudou krást.
251 Memoriál mistra Kalabouska
Memoriál mistra Kalabouska (Čtyřlístek 251, 1996)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Čtyřlístek se jde podívat na memoriál mistra Kalabouska, který probíhá na paměť slavného krajana, který se jako jediný stal mistrem Austrálie v hodu bumerangem. Zatím nejlepší je Jirka Kalabousek, vnuk mistra Austrálie a kamarád Čtyřlístku. Jirka je v sestřelování míčků ze vzdáleného stolku bumerangem dobrý, nastupuje ale Vašek Hubička, jehož hody jsou neuvěřitelné, podle Myšpulína dokonce odporující fyzikálním zákonům. O přestávce chce Myšpulín prověřit, v čem záhada spočívá, jistě to bude tím, že Vaškovi kamarádi mají ve fotoaparátu zabudovaný dálkový ovladač na bumerang. Čtyřlístek se poradí s televizním kameramanem-reportérem, jak prověřit podezření. Kameraman si chce natočit Vaška a jeho kamarády, jednoho z týmu ale žádá, aby odložil foťák, ten se do záběru prý nehodí. Pinďa se nabídne, že foťák podrží a Myšpulín ho trochu upraví, nevyřadí, ale zblázní ovládání. Po přestávce opět háže Vašek Hubička, jeho bumerang ale lítá všude možně a dokonce hodnotící komisi po hlavách. Vašek je diskvalifikován, Myšpulín ještě komisi vysvětlí, že Vašek měl řiditelný bumerang. První místo obsadí Jirka Kalabousek a večer se společně se Čtyřlístkem dívá na sportovní zprávy v televizi. Reportér natočil i Myšpulína, který do kamery pronesl, že kdo podvádí, prohraje.
252 Největší dárek
Největší dárek (Čtyřlístek 252, 1996)
napsal Karel Ladislav, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 50 %
Blíží se Vánoce a Čtyřlístek se dohodne, že bude soutěžit v tom, kdo dá pod stromeček kamarádům největší dárek. Pinďa zůstává doma a připravuje vše na Vánoce. Myšpulín jde do zoo, kde mu dokonce věnují opravdu velký dárek - slona. Bobík si všimne ve výloze cukrárny velkého dortu, rozhodne se ale upéct ještě mnohem větší a nakoupí hromadu přísad. Fifinka koupí vysavač, to bude obrovský pomocník. Bobík v kuchyni připravuje v kuchyni tajně dort, nepostupuje podle návodu a vhodí do těsta až moc droždí, těsto strašně vykyne a proteče do obýváku. Všude po podlaze je těsto, vysaje ho chobotem přes okno Myšpulínův dárek - slon. Slon ale chobotem dosáhne i na cukroví a vysaje ho taky. Myšpulín se chlubí, že vyhrál soutěž, Fifinka ale tvrdí, že ještě není konec, přijíždí kamión a přiváží obrovský balík - dárek od Fifinky. V krabici je menší krabice, v ní ještě menší krabice a tak dál, až v té nejmenší se skrývá vysavač. Na řadu přichází Pinďův dárek - odklidí nepořádek po krabicích s vysavačem a slona odláká cukříkem zpátky do zoo. Pinďův dárek byl ten největší, daroval kamarádům pokojný Štědrý večer.
sp1996-1 Dobrodružství u pyramid
Dobrodružství u pyramid (Čtyřlístek Speciál 1/1996)
napsal Stanislav Havelka, nakreslil Jaroslav Němeček
Čtyřlístek si s průvodcem prohlíží egyptskou pyramidu a natrefí tam na hledaného zločince Ahabakuse. Pinďa spadne do propadla a kamarádi se ho pokoušejí najít. Pinďa se objeví u zloděje, který Pinďu oklame, tvrdí o sobě, že je objevitel a našel alchymistický elixír. Je to zlatá tinktura, kterou zloděj Pinďovi zloděj natře kalhoty a za foťák mu ji věnuje. Zloděj se raduje, jak Pinďu a průvodce Čtyřlístku převezl, průvodce je ve skutečnosti totiž policejní poručík. Ahabakus vyleze z pyramidy, poručík ho ale zadrží a nechá nechá si vrátit Pinďův foťák. Pinďa zjistí, že zlatá barva je ve skutečnosti pouze žlutá a zloděj chtěl poručíka převést, chtěl pronést opravdový zlatý opasek.
sp1996-2 Dobrodružství s Žolíkem
Dobrodružství s Žolíkem (Čtyřlístek Speciál 2/1996)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček
Čtyřlístek si pročítá dopisy, dokonce přišla i disketa s hrou se Žolíkem. Čtyřlístek si ji zkusí zahrát, je to obyčejný fotbal, na obrazovce se ale objeví Žolík a zve Čtyřlístek na obrazovku. Počítač Čtyřlístek vcucne a objeví se v počítačové hře. Od průvodce dostane úkol - dojet za Žolíkem na stadión. Po několika vyřešených hádankách má Čtyřlístek hledat Žolíka v posilovně, tam je ale jen zápasník, který chce ze Čtyřlístku udělat profíky a jde pro smlouvy. Čtyřlístek je v posilovně zamknut, může ale utéct stropem. Svalovec přivádí Žolíka k posilovně, prý už tam na něj čekají. Žolík se snaží Čtyřlístek dostihnout a polapit. U Čtyřlístku doma se objeví policisté z roku 2996 a Čtyřlístek dostanou ze hry ven. Tato hra je prý velmi nebezpečná, počítač by explodoval. Nesvědomitý výrobce zaslal hru do minulosti. Policisti odchytí Žolíka na obrazovce, vytisknou ho na tiskárně a tím přestává být nebezpečný.
sp1996-3 Než vyletí raketa
Než vyletí raketa (Čtyřlístek Speciál 3/1996)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček
Bobík bude mít narozeniny a Fifinka mu chce uplést svetr, tak si jde do obchodního domu Raketa koupit vlnu a vzor na pletení. Fifinka plete podle vzoru, vyjde z toho ale třírukávový svetr. Myšpulín zjistí, že vzor je ve skutečnosti zašifrovaný text "Zboží čekám hned ráno v sobotu". Fifinka vrátí vzor do obchodu a Čtyřlístek sleduje, kdo si vzor vezme. Zamaskovaný muž si vzor koupí, odchází do přístavu a na lodi odplouvá. V sobotu ráno Čtyřlístek vidí, jak muž s komplicem zavezou nějaký balík z přístavu do skladu obchodního domu Raketa. Čtyřlístek hledá ve spoustě beden a nic zajímavého nenajde. Bobík uklouzne na plastelíně z jedné krabice, Pinďa si ji vezme na památku a jde s ní modelovat do kroužku. Pinďa věnuje bezvadnou plastelínu kamarádovi, který si doma modeluje na zemi a jeho otec se po modelíně sklouzne. Naštvaný otec odhodí plastelínu do kamen a nastane obrovský výbuch. Dozví se to Pinďa a Myšpulín zjistí, že plastelína je spíš plastická trhavina. Čtyřlístek nahlásí vše na policii a pro jistotu vymění všechnu modelínu ze skladu obchoďáku. Do skladu přijdou banditi a chtějí odpálit trhavinu, jsou ale přistiženi policií a zatknuti. Banditi chtěli zničit Raketu, jsou totiž z konkurenčního obchoďáku Terno.
sp1996-4 Dobrodružství v zoo
Dobrodružství v zoo (Čtyřlístek Speciál 4/1996)
napsal Stanislav Havelka, nakreslil Jaroslav Němeček
Čtyřlístek jede autem, Myšpulín ale havaruje a musí auto spravit. Ostatní jdou zatím na návštěvu do blízkého zoo. Čtyřlístek si prohlíží zvířata, náhle se objeví zloděj, praští hlídače po hlavě a odnese si hrošátko. Čtyřlístek zloděje stíhá na vedlejší Matějskou pouť, Bobík je ale odchycen hlídačem zoo jako domnělý zloděj. Zloděj je v úzkých a musí odložit lup a snaží se stopnout si auto. Právě projíždí Myšpulín s opraveným autem, slibuje brzký návrat, musí ještě dojet pro kamarády. Fifinka a Pinďa prozradí Myšpulínovi, že honí zloděje. Myšpulínovi je to jasné, vrátí se pro zloděje, svážou ho a odvezou k zoo, kde právě policie odvádí "zloděje" Bobíka. Hrošátko se vrací do výběhu a bude na oplátku pojmenováno Bobík.
sp1996-5 Dobrodružství v zrcadle
Dobrodružství v zrcadle (Čtyřlístek Speciál 5/1996)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček
Čtyřlístek si přinese domů staré zaprášené zrcadlo. Fifinka zrcadlo vyleští a na něm objeví vzkaz o tom, že princ by rád vysvobodil princeznu, je to ale nešika a potřebuje pomoc. Čtyřlístek zrcadlem projde a objeví se v pohádce, kde princi nejdřív pomůže otevřít bedničku, která se otevírá správně tvarovaným čtyřlístkem. Ve skříňce je jednoduchá křížovka, která dovede Čtyřlístek a prince do zámecké knihovny, tam je nutno poznat na velkém obraze 7 rozdílů mezi dvěma rytíři. Obraz se otevře a vede k dalšímu úkolu - křížovce, která prozradí, že bez kouzelného klubíčka prohrají. Princ se začíná lepšit, křížovku vyluští sám. V komnatě najde Fifinka klubíčko, to se rozmotá a uvnitř se skrývá další vzkaz - Čtyřlístek nemá v posledním úkolu vůbec pomáhat. Princ má poznat mezi sedmi skoro totožnými princeznami tu pravou. Princ princeznu najde a Čtyřlístek se může vrátit zrcadlem domů. Čtyřlístek se nestačil rozloučit, to už ani nestihne, staré zrcadlo už funguje jen jako obyčejné zrcadlo.
sp1996-6 Dobrodružství na hradě
Dobrodružství na hradě (Čtyřlístek Speciál 6/1996)
napsal Stanislav Havelka, nakreslil Jaroslav Němeček
Čtyřlístek jede autem na výlet na hrad Filinburk. Vypadá,to, že je zavřeno, kastelán mu ale otevře a řekne mu, ať si hrad prohlédne sám, protože má chřipku. Čtyřlístku je divné, že všude na hradě chybí spousta věcí. Myšpulín sleduje kastelána, který odnáší cenné předměty. Kastelán si Myšpulína všimne a nastraží na něj past, Myšpulín se propadne propadlem ven z hradu. Ostatní si prohlížejí hladomornu, kastelán jim ale sebere žebřík. Bobík, Pinďa a Fifinka vytvoří pyramidu a z hladomorny vylezou. Myšpulín zatím venku sleduje, jak kastelán odnáší cenné věci do auta Čtyřlístku. Ostatní zatím najdou místnost, ve které je svázaný skutečný kastelán. Bobík chce zavolat policii, je ale přestřižený drát. Zloděj ale neupláchl, Myšpulín ho drží v šachu středověkou bambitkou, kterou zloděj ukradl a odnesl do auta.
sp1996-7 Čtyřlístek a zvířátka
Čtyřlístek a zvířátka (Čtyřlístek Speciál 7/1996)
napsal Karel Ladislav, nakreslil Jaroslav Němeček
Kalendář a krátké příběhy.
* * * *
Pinďa jede na lyžích, narazí na kámen, skutálí se a zabalí do sněhové koule. Bobík nedopatřením použije kouli na stavbu sněhuláka.
* * * *
Bobík láká Myšpulína na soutěž o nejzajímavější kraslici, Myšpulín souhlasí, nechce ale jít koledovat. Myšpulín vyvine v laboratoři růstový hormon, který dá napít slepici, která pak snese obrovské vajíčko. Kamarádi předem Myšpulína litují, že si nevykoledoval žádné vajíčko, ten si ale vymaloval velikou kraslici.
* * * *
Čtyřlístek se toulá po džungli. Opičák si všimne Fifinky, zamiluje se a Fifinku odnese. Kluci nalákají opičáka na banány, ty má stejně radši než Fifi.
* * * *
Myšpulín se plachtí na velkém draku, odhání od sebe velkého orla, aby zobákem draka neroztrhl. Nastane bouřka a blesk udeří do Myšpulínova draka, přiletí orel a Myšpulína zachrání. V nouzi poznáš přítele.
* * * *
Kluci jdou ulovit vánočního kapra. Kapr je ale tak roztomilý, že ho místo snědení odnesou zpět do řeky.
sp1996-8 Nesnáze s nadílkou
Nesnáze s nadílkou (Čtyřlístek Speciál 8/1996)
napsal Stanislav Havelka, nakreslil Jaroslav Němeček
Teta pozve Čtyřlístek na hory, aby tam udělal mikulášskou nadílku. Čerty ale nechtějí, za čerty se převlečou vždy místní rošťáci a vesničani už jich mají plné zuby. Čtyřlístek po cestě narazí na sněhovou vánici, Myšpulín ale s sebou veze překvapení - aerosaně, kterými auto odtáhne až k tetě. Okolo se ometají dva rošťáci-čerti a aerosaně ukradnou. Čtyřlístek se obává, že bez saní nestihne obejít v přestrojení za Mikuláše všechny domy. Stačí se ale rozdělit na dva týmy a vše se stihne. Čerti neumějí saně pořádně řídit, najedou na skokanský můstek, saně spadnou a rozbijí se, rošťáci skončí na stromě. Čtyřlístek se nezlobí a pozve kluky na horký čaj. Čtyřlístek z hor odjíždí a pochvaluje si úspěšného Mikuláše, jen ty saně bude nutno opravit.
kk1996 Jedenácté patro
Jedenácté patro (komiksová kniha, 1996)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 30 stran, 70 %
Dva mimozemšťané zašlou Čtyřlístku pozvánku a na své planetě sledují, jak jim Čtyřlístek skončil na podraz. Čtyřlístek podle pozvánky vyhrál zájezd a má se dostavit do hotelu Blaťák, do 11. patra. V hotelu je spousta lidí a všichni chtějí jet výtahem. Čtyřlístek objeví další výtah a odjede do 11. patra, tam už ho uvítají mimozemšťani z planety Energon, výtah byl totiž transprostorový. Mimozemšťani Čtyřlístek zajmou a připravují se ke kopírování, objekt ale obklíčí mimozemští policisté a zločince zatknou. Policie Čtyřlístku vysvětlí, že ho zločinci chtěli zkopírovat, v technické civilizaci jsou pohádkové bytosti vzácné zboží. Policisté vezmou Čtyřlístek na syntetický oběd, který Bobíkovi vůbec nechutná, a pak už jedou do leteckého centra. Čtyřlístek tvrdí, že by se rád vrátili na Blaťák, kompjůtr cíl nalezne a raketa zaveze Čtyřlístek na blátivou planetu. Na planetě žijí malí medvídci Liputi a rádi by hostili Čtyřlístek napořád, Čtyřlístek je ale moc velký a brzo by Liputy vyjedl. Liputi mají naštěstí jednu volnou raketu, volný koridor transprostorem je jen na planetu Starlux, tam se ale o Čtyřlístek jistě postarají. Čtyřlístek doletí v malé raketě na planetu a spadne do řeky plné pravěkých příšer. Čtyřlístek hledá něco k snědku, v kokosech se ale ukrývají mláďata jakéhosi kraba. Přiletí loď, která kraby uspí a vezme Čtyřlístek na palubu. Mimozemšťani Čtyřlístku vysvětlí, že přistáli na Starluxu, tohle je ovšem Zoonie, rezervace, kde chovají vzorky tvorů, kteří už na své planetě vymřeli. Starluxané umožní odcestovat Čtyřlístku domů mentální projekcí - stačí si jen představit místo, kde chtějí přistát. Myšpulín s Pinďou přistanou na parkovišti hotelu, Fifinka v hale a Bobík v kuchyni hotelu Blaťák. Až teď si Čtyřlístek všimne, že hotel vůbec nemá 11 pater, jedenácté patro byl vlastně transprostorový koridor.
kk1996 Texaské rodeo
Jedenácté patro (komiksová kniha, 1996)
napsal Jiří Poborák, nakreslil Jaroslav Němeček, 32 stran, 70 %
Kolem domku projíždí Klára, teta z Texasu, jede na Bezzub podívat se na tamější strašidla. V noci přijde za Čtyřlístkem bezhlavý rytíř a vypráví, že si Klára odnesla ohnivého trpaslíka Poldíka, ten ale potřebuje pít každý den kouzelný nápoj, jinak zkamení. Čtyřlístek se vydává do Texasu za Klárou, ta opravdu Poldíka má, chtěla ho využít k levnému vytápění, už ale zkameněl. Než ale Čtyřlístek něco vymyslí, jde se podívat na rodeo. Klára soutězí v házení lasem a vyhraje nad Medvědem Billem, ten je na ni naštvaný a později plánuje s kumpány únos. V noci se banditi přiblíží ke Klářinu domu, nastala půlnoc - začíná hodina duchů, a Poldík zase na chvíli ožívá. Banditi si myslí, že je to horský skřítek, který jim pomůže najít zlato a unesou jenom jeho. Čtyřlístek, Klára a přítel Křížový Pete se vydávají na cestu k Billovi do kaňonu Samé zlato. Banditi ale výpravu zahlédnou, přepadnou a svážou. Křížový Pete ale stihne s Poldíkem utéct. Na Bezzubu zatím našla ježibaba kouzelnou kouli a vidí, že Čtyřlístek je v nebezpečí. Strašidla sestrojí pomocí kouzel raketu a připravují se na cestu do Ameriky. Křížový Pete oživí pomocí kouzelného nápoje Poldíka, sám jde osvobodit Čtyřlístek s Klárou a Poldíka pošle pro pomoc. Pete ale padne taky do zajetí a Poldík nemůže sehnat pomoc. Čtyřlístek je zabalen jako hadroví panáci a Kláru přivážou na lasu nad mraveniště, lano namažou medem a mravenci pomalu lano překousávají. Další den začíná další rodeo, zahajuje se střílením z luku na hadrové panáky. Poldík pozná v panácích Čtyřlístek a na poslední chvíli zabrání střílení. Na závodech je i Bill a nehodlá dát svou kůži lacino, vezme Fifinku jako rukojmí a ostatní ohrožuje zbraní. Na závodiště ale přiletí raketa se strašidly a kouzelník nechá Billa zkamenět. Strašidla pak předvedou své umění v rodeu, Čtyřlístek zatím osvobodí Kláru a Peta. Pete plánuje s Klárou svatbu a spolu se strašidly a Čtyřlístkem odlétají v raketě na Bezzub. Na Bezzubu se koná velkolepá svatba a hostina.
ročník 1995příběhy - seznamročník 1997




Čtěte také (5 náhodně vybraných článků)
Máme doma slůně
Máme doma slůně
Muzeum a stezka
Muzeum a stezka
Encyklopedie
Encyklopedie
Příběhy 1983
Příběhy 1983
Modrá pětka
Modrá pětka
Toto nejsou oficiální stránky časopisu Čtyřlístek, ty najdete na adrese www.ctyrlistek.cz