wz






logo

© Pavel Chrz 2001 - 2017

Knihovnička Čtyřlístek » Příběhy Čtyřlístku » Příběhy Čtyřlístku 1994
Příběhy Čtyřlístku 1994

199421 příběhů Čtyřlístku v roce 1994.

Čtěte také:
Čtyřlístek 1994
Čtyřlístek Speciál 1994

215 Nikdo nic neví
Nikdo nic neví (Čtyřlístek 215, 1994)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Čtyřlístek bloudí ve sněhové vánici na lyžích, chce se schovat někde v lese, je to sice chráněná oblast se zakázaným vstupem, Čtyřlístek ale vjede dovnitř a najde jako úkryt krmelec. Na krmelci je přilepená pozvánka na letní karneval na mýtině U dvanácti měsíčků, Čtyřlístek tuší, že plakát je starý. Myšpulín si všimne kocoura v botách, nikdo mu ale nevěří, pak vidí Fifinka vlka, který loudí o jídlo. Do hájovny ke správci rezervace přiběhne kocour v botách, má špatné zprávy - do rezervace vnikli turisti. Kocour chce, aby Čtyřlístek ztratil paměť, správcovy děti ale vědí, že Čtyřlístek je správný a syn Martin volá na Čtyřlístek z amplionu. Martin Čtyřlístku vysvětlí, že rezervace je tajná, vznikla, aby nezanikly pohádky. Před Čtyřlístkem se objeví pohádkové bytosti a zvou ho na letní karneval. Čtyřlístek slibuje, že v létě přijde, ples se ale koná už za půl hodiny, stačí aby vládu převzal měsíček Červenec. Čtyřlístek tancuje a baví se s pohádkovými bytostmi, ples ale nakonec skončí a je znovu tuhá zima. Červená karkulka zavolá Čtyřlístku odvoz - tříhlavého draka. Čtyřlístek odlétá, musí ale slíbit, že nikomu neřekne, kde pohádkový les leží.
216 Pachatel neznámý
Pachatel neznámý (Čtyřlístek 216, 1994)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Pinďa si čte noviny, píší o neznámém přízraku, který nepozorovaně krade za dne náramky, hodinky, prostě drobné cennosti. Kluci o tom vědí, je to už dvacátý případ. Pinďa se jde koupat a odloží si na stolek u okna hodinky. Přiletí straka a hodinky mu bere, Pinďa ji stačí chytit, utrhne jí ale ocas a straka padá k zemi. Fifince je straky líto a chce ji pochovat, všimne si ale, že straka je robot. Pinďa už to zjistil, stačí připojit ocas a straka zase ožije. Myšpulín se ve strace hrabe a odhalí, že přízrakem je určitě straka. Myšpulín vymyslí, jak určit, komu straka přináší nakradené věci - Bobík si sundá hodinky a přetahuje si přes hlavu košili, straka zatím nepozorovaně hodinky sebere a odlétá. Čtyřlístek straku sleduje až do domu, kde bydlí tři lidé - učitelka, malíř a biolog. Čtyřlístek jde za biologem Kalousem, ten je přivítá, myslí si, že se jde Čtyřlístek podívat na jeho sbírku vycpaných ptáků, kluci si všimnou mechanické straky na jeho stole a Kalouse obviní. Kalous se přizná, prý chtěl studovat zlodějské chování strak, věci by rád vrátil, neví ale, komu patří. Myšpulín řekne, že straka má vše v paměti, a upraví její program tak, aby straka vše zase vrátila. V novinách se píše o přízraku jako gentlemanovi, ukradené šperky všem vrátil. Straka přilétá k Bobíkovi, aby mu jako poslednímu vrátila hodinky.
217 Růžová lavina
Růžová lavina (Čtyřlístek 217, 1994)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Začíná pouť a Čtyřlístek se rozhodne prodávat cukrovou vatu, Myšpulín proto vynalezne přístroj na výrobu vaty, který při nejvyšším výkonu dává krychlový metr za vteřinu. Čtyřlístek má s vatou na pouti úspěch, kluci se jdou za vydělané věci bavit na pouť, prodej zůstane na Fifince. Fifinka neumí moc vatu namotávat, tak jde hledat kamarády a požádá pána, aby jí přístroj pohlídal. Pána rozčiluje, že je Fifinka dlouho pryč a jde se po ní podívat. Fifinka se k přístroji vrátí, ten chlí vatu a Fifinka se pokusí výrobu zastavit, omylem ale přepne na nejvyšší obrátky. Přístroj chrlí takové množství vaty, že brzy zaplaví celé město. Čtyřlístek se dostane domů, Myšpulín se chce dostat k přístroji v ponorce, není ale vidět a musí se vrátit. Bobík přivolá policejní helikoptéru a vyskočí s padákem nad pravděpodobným místem s přístrojem na cukrovou vatu. Bobík se k přístroji prokouše a vypne výrobu. Bobík je tlustý, vata ale jistě brzy splaskne. Přichází déšť, matka příroda si naštěstí poradí sama. Fifinka radí Bobíkovi, že tlouštky se nejlépe zbaví při rytí zahrádky.
218 Tajemství oceánu
Tajemství oceánu (Čtyřlístek 218, 1994)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Čtyřlístek jede na Velikonoce k moři, kde absolvuje potápěčský kurz a pak může do moře sám. Čtyřlístek si vypůjčí loď a Pinďa s Fifinkou se potápějí, na dně oceánu objeví vrak plachetnice z dob Kolumba a v ní truhlici s pokladem. Sami dva ji neunesou, tak přivolají i kamarády. Objeví se ale chobotnice a poklad sebere, Bobíka zamotá do svých chapadel. Pinďa vyplaší chobotnici baterkou, chobotnice Bobíka pustí, ale truhlu si nechá. Čtyřlístek se vrátí na loď a vymýšlí plán. Fifinka zkusí nalákat chobotnici na oříškový dort, dřív než se potopí na dno, snědí celý dort ryby. Bobík a Myšpulín lákají chobotnici na buřty, chobotnice ale sebere harpunu Myšpulína a kluky ohrožuje. Bobík vylézá z vody a chobotnice ho píchne harpunou. Bobík bude spát nejmíň 24 hodin, tak se Čtyřlístek vrací do hotelu. Myšpulín si všimne klučiny, jak si hraje v bazénku s rybičkou na klíček, a rozhodne si stejnou hračku koupit a upravit. Další den se Čtyřlístek zase potopí k vraku, chobotnici otravuje mechanická rybka, která se jí pořád motá u hlavy. Čtyřlístek chytí chobotnici i s Bobíkem do sítě a sebere poklad. Čtyřlístek přinese poklad do muzea, v síti nesou Bobíka a chobotnici. Chobotnici dají do akvária v muzeu, ale Boba si nechají.
219 Živá schránka
Živá schránka (Čtyřlístek 219, 1994)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
V Austrálii bandité vyloupili další klenotnictví. Dva zřízenci v sydneyské zoo si vyhlédnou klokanici, která poletí do Evropy a dohlížejí na bezproblémový odvoz. Čtyřlístek se prochází v pražské zoo, Pinďu by zajímalo, co má klokanice v kapse, tak se tam prohrabe a nalezne uvnitř šperky, které jí nakonec vrátí. Čtyřlístek se vrací domů a vyprávějí Myšpulínovi, který zůstal doma, co našli v kapse klokanice. Myšpulín okamžitě běží na policii, ta klokanici prohledá, nic v kapse ale nemá. Myšpulín si znova omrkne zoo, klokanice zase odletěla do Austrálie. Čtyřlístek počítá peníze, na letenku do Austrálie má jen pro jednoho, letí Fifi. Fifinka se motá v zoo u klokanice, maluje ji, a zřízenci nemají kdy dát do klokaní kapsy další lup, tak pozve jeden zřízenec Fifinku na zmrzlinu. Fifinka telefonuje klukům, že se klokanice vrací do Prahy. Kluci se rozhodnou zatknout pachatele sami. Přichází zřízenec pražské zoo a vybírá lup. Kluci ho chytí a odvedou na policii. Fifinka zatím Austalanům nakreslí, jak vypadají zřízenci ze sydneyské zoo, policisté podle obrázku poznají partu Zrzavého Billa. Za 14 dní jde Čtyřlístek na výlet, za odměnu mu půjčili klokanici Besy.
220 Koráb v nouzi
Koráb v nouzi (Čtyřlístek 220, 1994)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Fifinka si chce číst Guliverovy cesty, kluci zatím zkoušejí Myšpulínův nový přijímač. Myšpulín zachytí volání kosmického korábu o pomoc. Myšpulín určí polohu, odkud pochází vysílání. Je to na třeskoprském fotbalovém stadiónu, na kterém právě probíhá utkání Třeskoprsky - Vodotrysky. Myšpulín přijímá další vysílání pomocí přenosného přijímače, transkosmický mikrolet vydává pískání stejně jako píšťalka rozhodčího. Fifinku napadne, že koráb je tak malý, že přistál rozhodčímu v píšťalce. Čtyřlístek se rozhodne zasáhnout, Fifinka vyběhne na hřiště a objímá rozhodčího, předstírá že je šťastná, že přijel její strýc. Když rozhodčí tvrdí, že její strýc není, Fifinka řekne, že je strýci podobný, mezitím ale ukradla rozhodčímu píšťalku. Rozhodčí nemůže pískat zápas, tak mu Pinďa půjčí svou nepředpisovou. Dvě děti tvrdí Bobíkovi, že vše viděly, za autogramy ale nic neřeknou. Myšpulín vyklepne na ubrousek z píšťalky mimozemský koráb a lupou si prohlédne mimozemšťany. Loď odlétá, nechá ale Čtyřlístku na památku malinkaté knihy. Myšpulín knihy pod mikroskopem čte: Mimozemšťané pocházejí z planety Miniput ze soustavy Modrého slunce, díky nepatrným rozměrům je uzavřen turistickému ruchu. Fifince je líto, že se nemůžou na jejich miniplanetu podívat.
221 Čtyři Robinsoni
Čtyři Robinsoni (Čtyřlístek 221, 1994)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Čtyřlístek si pronajme loď a pluje po moři. Přijde hurikán a kapitán Myšpulín v bouři narazí na útes. Všichni se nějak dostanou na blízký ostrov, Bobíka vynese vlna až na palmu. Bobík skáče z palmy do připravené plachty, ta se ale stejně přetrhne. Myšpulín zjistí, že ostrov je pustý. Fifinka s Pinďou sesbírají vyplavené věci z lodi, Bobík a Myšpulín najdou komfortní sluj, kterou potom ohrazují plotem. Bobík najde kozu a kluci potom ryjí zahrádku. Z pole je nutno odvalit velký kámen, pod ním se ale nachází podzemní chodba s pokladem starým 300 let. Čtyřlístek poklad vynese, Fifinka si všimne lodi na obzoru, Myšpulín ale dalekohledem vidí, že má pirátskou vlajku. Na loďce připlují muži, kteří přivážou ke stromu svého kapitána, chtějí ho donutit přemýšlet o jejich návrhu. Čtyřlístek se rozhodne udělat cestičku z dukátů a nalákat na ně piráty. Muži se perou o peníze a postupují do vnitrozemní, Čtyřlístek zatím odváže kapitána a odplouvá v loďce na loď. Tam jsou další svázaní muži, kteří Čtyřlístku vysvělí, že ti co odvezli kapitána byli vzbouřenci, kapitán totiž nechtěl pašovat šňupavý tabák. Čtyřlístek se plaví na lodi, pár dukátů má s sebou, to stačí na zaplacení rozbité jachty a ještě zbyde na žvýkačky. Pro vzbouřence pošle policii.
222 Lamželeza
Lamželeza (Čtyřlístek 222, 1994)
napsal Jiří Poborák, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Čtyřlístku píšou siláci z klubu Lamželeza, vyzývají Čtyřlístek k soutěži v pětiboji a Čtyřlístek má za úkol vymyslet 5 disciplín. Čtyřlístek přijíždí do Drtikluk, kde se seznamuje s namyšlenými Lamželezáky. Nejdřív se vylosuje 5 soutěží a začíná pětiboj. První soutěží Pinďa ve skákání v pytli. Lamželezák při snaze dohnat Pinďu zakopne o kamínek, Pinďa byl strašně rychlý, měl totiž slíbenou mrkev za vítězství. Bobík soutěží v pojídání koláčů, Lamželeza ale podvádějí a Bobíkovy koláče opepřili, stav utkání je 1:1. Myšpulín soutěží ve vrhu klády, Myšpulín hodí hodně málo, Lamželezák se ale vytahuje, jak si umí s kládou pohazovat, až mu spadne na hlavu a zarazí ho po pás do země. Při přetahování lanem Čtyřlístek prohrává, měl totiž namydlené lano. Fifinka soutěží v běhu s vejcem na lžíci, Fifinčino vejce je ale lehké, Lamželezáci zase podvádějí a dali jí vyfouknuté. Lamželezačka vede, Myšpulín ji ale vyděsí myší na klíček. Čtyřlístek vyhrává pohár se skóre 3:2. Lamželeza slibují pomstu. Na cestě, kudy pojede Čtyřlístek odřezávají dřevěný most přes roklinku s řekou, spadnou ale do vody a topí se. Přijede Čtyřlístek, vyndá pruty a Lamželeza vyloví. Lamželeza slibují, že to už neprovedou a Myšpulín jim přikazuje opravit most. To by ale trvalo dlouho, tak Lamželeza podrží spadlý most na rukou a Čtyřlístek po něm přejede. Bobík uznává, že jsou opravdová Lamželeza.
223 Není Pinďa jako Pinďa
Není Pinďa jako Pinďa (Čtyřlístek 223, 1994)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Fifinka volá Myšpulína k večeři na knedlíky, ten právě vynalezl něco velkolepého, stroj který napodobí vše, co se do něj hodí. Myšpulín to demonstruje na švestkovém knedlíku, z jednoho nakopíruje celou mísu. Pinďa později najde své lyže, jedna je zlomená, tak si chce vyrobit druhou. Pinďa na vrchol stroje nedosáhne, tak si vezme štafle, ale do stroje spadne a začne se klonovat. Myšpulín zastaví stroj, když už jsou Pinďové tři. Bobík si vezme Pindi na povel a rozkáže jim pracovat na zahrádce. Tolik pomocníků se hodí, ne ale tolik jedlíků. Bobík s Myšpulínem se chtějí dívat na fotbal, Pinďové jsou ale v přesile a prosadí si detektivku. Tři Pinďové v noci strašně chrápou a Čtyřlístek se rozhodne nechat si jen toho pravého, musí ale vymyslet, jak toho pravého poznat. Všichni tři si neradi myjí uši, jedí mrkev a stejně rychle běhají. Fifinka chce poznat pravého Pinďu podle toho, jaké si vybere koláče, a začne koláče péct. Pinďové venku vidí, že se z domečku kouří, jen jeden z nich ale běží dovnitř Fifinku zachránit, druzí dva se ani nehnou. Pravý Pinďa je objeven, ostatní ale mizí, přístroj asi vyrábí kopie s omezenou dobou trvání. Pinďa pochybuje, jestli má vynález cenu, Bobík ale tuší, že je to geniální prostředek ke zhubnutí - stačí se nacpat a jídlo pak samo z žaludku zmizí. Už přišly první objednávky od tlouštíků.
224 Teta z Texasu
Teta z Texasu (Čtyřlístek 224, 1994)
napsal Jiří Poborák, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Čtyřlístek prožívá pohodičku na zahradě, dokud neproletí letadlo a z něj padákem neseskočí Teta Klára z Texasu, Teta je její kovbojská přezdívka. Bobík se diví, kdo ji zval, Myšpulín říká, že jí jen poslal vánoční pozdrav. Teta se dlouho cachtá v koupelně, Čtyřlístek se musí umýt pod pumpou. Teta pak navštíví Myšpulína v laboratoři a chce mu s něčím pomoct, Myšpulín jí ale radí, aby šla radši pryč, dělá právě nebezpečný pokus. Teta naštvaně práskne dveřmi, Myšpulínovi se rozklepou ruce a shodí kádinku s tekutinou na zem, nastane výbuch a Myšpulín vyletí z laboratoře i s dveřmi. Klára Myšpulína obváže a jde pomoct Fifince při mletí masa, málem ale semele i Fifinčin prst. Fifinka s Myšpulínem řeknou Pinďovi, ať zavede Kláru do lesa, nejlépe dost hluboko. Pinďa nabídne Kláře závod, Pinďa běží s náskokem do lesa, Klára ho ale zalasuje a Pinďa padá k zemi. Bobík se obává, že teď je řada na něm. Klára veze Bobíka v autě, prudce zabrzdí a Bobík spadne na zem. Čtyřlístek se Kláře vymluví, že musí na důležitou třídenní cestu, všichni se chtějí v klidu doléčit. Klára se nabízí, že pohlídá dům. V noci přijdou zloději, Klára je ale odhalí a sváže. Čtyřlístek se za tři dny vrací a vidí Kláru, která komanduje zloděje při úklidu a úpravě domku. Zloději žádají Čtyřlístek o vysvobození. Čtyřlístek Kláře děkuje, takhle uklizeno ještě neměl. Klára chce zůstat ještě dva dny, Myšpulín jí radí, že by měla navštívit Bezzub, tam prožije jistě dobrodružství se strašidly. Čtyřlístek si užívá klidu u ohníčku a baví se o tom, že ode dneška je Bezzub bez strašidel, nebo jedno přibylo.
225 Risk je zisk
Risk je zisk (Čtyřlístek 225, 1994)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 80 %
Čtyřlístek poslouchá rozhlasovou hru o pokladu a rozhodne se taky nějaký poklad najít. Myšpulín čte Staré pověsti třeskoprské, bájný vrch Brník prý skrývá loupežnické poklady. Čtyřlístek se vydává na túru, po cestě si výletníků všimnou dva chlapci a rozhodnou se ze Čtyřlístku si vystřelit. Řeknou, že náhodou objevili neznámou jeskyni a ukážou ji. Chlapci odcházejí, za dvě hodinky přijdou Čtyřlístek povzbudit. Čtyřlístek najde v jeskyni zbytky ohniště, neznámá tedy určitě není, kopat ale začne. Pinďa hlásí první úspěch, našel neplatnou dvoukorunu. Bobík odvalí velký kámen a pod ním se objeví chodba. Čtyřlístek se přiváže k sobě provazem a vydává se na průzkum chodby. Fifinka sahá na nebezpečně vypadající strop a najednou spadne kámen na lano mezi ní a Pinďu. Pinďa ale provaz rozřízne a pak zase naváže. Cesta vede dál do přenádherné jeskyně, kde krápníky hrají svým odkapáváním do jezírka pěknou melodii. Chlapci se vrátí a myslí si, že se Čtyřlístek propadl do podzemí a rozhodnou se doběhnout pro hasiče do Třekoprsk. Bobík najde pomocí svíčky malý východ u kořenů stromu. Bobík s Fifinkou průchod zvětší, právě kolem běží chlapci a jeden z nich do díry spadne. Chlapci se omlouvají za žert, Čtyřlístek ale našel cenný poklad - jeskyni. Později se v jeskyni pořádají turistické prohlídky. Čtyřlístek reportérovi říká, že sice musel při objevení jeskyně riskovat, ale risk je zisk.
226 Vánoce po japonsku
Vánoce po japonsku (Čtyřlístek 226, 1994)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 9 stran, 70 %
Čtyřlístek vyhrává soutěž o nejlepšího sněhuláka a odlétá do Japonska hájit naše barvy na mezinárodní soutěž ledových soch. Čtyřlístek si v Japonsku prohlíží ledové sochy provedené do nejmenšího detailu a vymýšlí, jak se prosadit. Myšpulín si všimne hory s ledovcem a napadne ho udělat na ní své portréty v nadživotní velikosti. Čtyřlístek se do výšky 4000 metrů vyšplhá a začne s tvorbou soch. Níže na hoře stojí starobylá pevnost samurajů Šijusi Sako, ve které právě dává jeden samuraj svému pánovi Subarušimu zprávu o tom, že neznámí cizinci sekají své podoby do jejich hory. Čtyřlístek dokončí stavbu, přicházejí samurajové a zvou ho na čaj do pevnosti. Čtyřlístek nabídku přijímá, tam je zavřen do chýše, při západu slunce bude uvržen do propasti za neskutečnou drzost. Chýši hlídá tlušťoch, přes kterého se nedá projít. Porota zatím vyhlásila sochy Čtyřlístku za vítězné, vítězové jsou ale nezvěstní. Nastane oteplení a sochy se z kopce zřítí na pevnost, samurajové před démony utíkají. Utekl i tlusťoch hlídající chýši a Čtyřlístek se může vrátit do města. Bobík koupí noviny, ve kterých zjistí, že Čtyřlístek vyhrál. Čtyřlístek se vrací domů, tam na něj čeká vánoční stromeček a kamarádi.
sp1994-1 Poklad indiánů
Indiánský poklad (Čtyřlístek Speciál 1/1994)
napsal Karel Ladislav, nakreslil Jaroslav Němeček
Čtyřlístek plánuje v jídelně svého hotelu v Jižní Americe zítřejší výpravu za indiánským pokladem, ke kterému má mapu. Všechno ale slyší číšník a v noci Čtyřlístku mapu vyfoukne. Ráno Čtyřlístek přijede k indiánské pyramidě, Myšpulín si cestu z mapy pamatuje, jenže zlodějský číšník se svým kumpánem už jsou na místě. Čtyřlístek vběhne rychle do pyramidy a objeví síň s pokladem, ve které jen rostou houby na zemi. Myšpulín tuší, že houby jsou tím indiánským pokladem, stačí je sníst a Čtyřlístek dostane schopnost létat. Zloději vběhnou do místnosti, Čtyřlístek ale uletí stropem. Čtyřlístek se baví tím, že může létat ve vzduchu. Zloději se nedovtípili, proč náhle mohl Čtyřlístek létat, chtějí alespoň prodat starožitnou mapu, jenže tu jim vyfoukne Myšpulín ze vzduchu. Čtyřlístek doletí pozdě na letiště, letadlo do Prahy právě startuje. Čtyřlístek si sedne na křídla a doletí domů. Pilot letadla je odvážen do psychiatrické léčebny, nikdo mu nevěří, že viděl lidi na křídlech letadla.
sp1994-2 Tajemný hrad
Tajemný hrad (Čtyřlístek Speciál 2/1994)
napsal Karel Ladislav, nakreslil Jaroslav Němeček
Zádrhel unese starostovu dceru a jako výkupné žádá, aby se Čtyřlístek vystěhoval z města. Starosta se se Čtyřlístkem radí, Čtyřlístek nabídne svou pomoc a vydává se na šlapoletu do hor, kde se prý Zádrhel skrývá. Zádrhel sídlí v tamějším hradu a pomocí technických triků se snaží vystrašit lidi z podhradí. Ráno se Čtyřlístek vydává pěšky na hrad a pokouší se vylézt na hradby, Zádrhel ale předvede svůj vynález - bublifuk, do jehož bublin uvězní Pinďu, Bobíka a Fifinku. Myšpulín naštvaně pronikne do hradu a setká se se Zádrhelem a dohodnou se na souboji v tom, kdo má lepší vynález. Zádrhel chce použít svůj paprskomet, jenže Myšpulín spolkne zmenšovací pilulku, vyleze Zádrhelovi do ucha a huláká rozkazy. Zádrhel musí vysvobodit Čtyřlístek z bublin a vydat starostovu dceru. Zádrhel vše splní, Myšpulín se zvětší a Čtyřlístek odlétá na šlapoletu z hradu. Zádrhel prchne v raketě, která je maskována jako jedna věž hradu, na oběžnou dráhu a slibuje si vítězství při příštím setkání se Čtyřlístkem.
sp1994-3 Honba za totemem
Honba za totemem (Čtyřlístek Speciál 3/1994)
napsal Stanislav Havelka, nakreslil Jaroslav Němeček
Čtyřlístek se v autě vydává na pláž, jenže se porouchá auto - odkutálí se jedno kolo. Myšpulín kolo chytí, jenže Čtyřlístek nemá v autě hever. Na nedaleké zahradě si dva kluci hrají na indiány a mají v zemi zasazený kmen, který chtějí použít na vyřezání totemu. Bobík si kmenu všimne, sebere ho, použije na vyzvednutí auta místo heveru a kmen radši bere pro všechny případy s sebou v autě. Dva indiáni si zlodějů všimnou a snaží se dohonit auto s Čtyřlístkem na kolech. Bobík vypráví svůj sen, v němž vyhrál auto na los. Čtyřlístek dojede na pouť, kde se losy prodávají. Zatímco se snaží Myšpulín Bobíka zhypnotizovat, aby si Bobík vzpomněl na číslo losu ze snu (96), přijedou na pouť kluci-indiáni a koupí si los právě s číslem 96. Na Bobíka už 96 nezbyde, tak koupí los č. 99. Jeden indián zakopne a vypadne mu los, Bobík si všimne, že je to číslo ze snu a los zamění se svým. Probíhá losování a Bobíkova 96 vyhraje jen cenu útěchy, za to č. 99 indiánů vyhraje auto. Čtyřlístek odjíždí v autě, indiáni ho stíhají ve svém novém sporťáku a nazývají Čtyřlístek zloději, Čtyřlístek neví proč. Indiáni se v autě vybourají a Čtyřlístek zas vletí s autem do Blaťáku. Na břehu se pak vysvětlí situace a Čtyřlístek se s indiány usmíří. Na důkaz usmíření vyřežou všichni do totemu symboly hlav Čtyřlístku a večer pořádají společný táborák.
sp1994-4 Výlet do 15. století
Výlet do 15. století (Čtyřlístek Speciál 4/1994)
napsal Stanislav Havelka, nakreslil Jaroslav Němeček
Fifinka dostane k narozeninám knížku o módě a ráda by se podívala do doby, kdy se nosilo nejhezčí oblečení - do 19. století. Čtyřlístek nasedne do chronoletu, nastane ale porucha a Čtyřlístek přiletí do 15. století, kde nabourá do země a rozbije se chronolet, bude třeba opravit jednu hřídel. K Čtyřlístku přiběhne mnich a žádá pomoc před rytířem-křižákem. Čtyřlístek mnichovi pomůže a mnich čtveřici zavede do husitského tábora, kde kovář spraví hřídel. Tábor začne obléhat spousta rytířů, Čtyřlístek ale pomůže hustům uspořádat lest a husité vyhrávají bitvu u Sudoměře. Čtyřlístek se vrací k chronoletu, Myšpulín chronolet spraví a Čtyřlístek odletí těsně před tím, než se na ně pokusí zaútočit křižák ze začátku příběhu.
sp1994-5 Bobíkova kuchařka
Bobíkova kuchařka (Čtyřlístek Speciál 5/1994)
napsala Hana Lamková, recepty Marcela Šebestová, nakreslil Jaroslav Němeček
Recepty a krátké příběhy.
Sklizeň s překážkami
Čtyřlístek očesává jablka, jenže Bobík spadne z žebříku a celý ho zničí. Myšpulín nasadí svůj vynález - elektronické česadlo, které se ale vymkne kontrole a sletí s načesanými jablky do rybníka. Čtyřlístku se nechtělo na strom a teď musí pro jablka do rybníka.
Nejlepší dárek
Čtyřlístek se ve sněhové vánici dostane na svou chatu, jenže Bobík zapomněl ve vlaku batoh s jídlem a u chaty ještě ke všemu není dřevo na zátop. Přiletí Mikuláš s čertem a andělem a rozdávají Čtyřlístku dárky. Myšpulín dostane drobnohled, Pinďa hru Člověče a Fifinka fén. Bobík zlobil a tak dostává od čerta brambory a uhlí. Bobíkův dárek byl ale nejlepší, Čtyřlístek si může zatopit a udělat brambory na loupačku.
Vánoční štrůdl s překvapením
Fifinka má spoustu práce, tak se kluci nabídnou, že upečou štrůdl. Myšpulín si v kuchařce přečte jednoduchý trik, jak závin zatočit - pomocí utěrky. Kluci ale utěrku před pečením ze štrůdlu nevyndají a výsledný štrůdl není k jídlu. Naštěstí Fifinka koupila v obchodě hotové štrůdly, a zaručeně bez utěrky.
Silvestrovská bowle
Bobík jde nakoupit suroviny na silvestrovskou bowli, jenže ho přepadne trojice mizerů, co se jen tak poflakují. Čtyřlístek se vydává na nákup spolu, Fifinka prodavačce prozrazuje, že ze surovin vyrobí bowli a nechá ji vychladit na dvoře. Mizerové všechno slyší a v noci přijdou na dvůr vypít bowli, jenže se náhle nafouknou a odlétají k nebi. Pinďa totiž popletl sáčky a místo vanilkového cukru dal do bowle kypřicí prášek.
sp1994-6 Pohádkový rok
Pohádkový rok (Čtyřlístek Speciál 6/1994)
napsal Karel Ladislav, nakreslil Jaroslav Němeček
Kalendář a krátké příběhy.
* * * *
Ráno je zima, nikomu se ale nechce z postele jít naštípat dříví. Pinďa ale vyletí z postele a jde ven štípat, při práci se přece zahřeje.
* * * *
Čtyřlístek při výletu na louce natrefí na hada, jenže je to chráněný druh, tak ho Bobík nakrmí buřty. Had je ale náhle tlustý a nevejde se do své díry, tak ho kluci berou na procházku, aby zas zhubl.
* * * *
Je červen a venku prší a silně fouká, kluci se ale přesto jdou opalovat. Myšpulín totiž sestrojil umělé sluníčko poháněné větrnou energií.
* * * *
Čtyřlístek se nudí na loďce, chytá ryby a všichni vymýšlejí, co by si přáli, kdyby chytili zlatou rybku. Bobík by chtěl bezva počasí, Pinďa zase loď na dobrodružné plavby a Myšpulín by si přál tučný úlovek. Myšpulín zachytí prutem motorový člun (tučný úlovek) a s loďkou se tak vydávají na dobrodružnou plavbu, svítí sluníčko a vše je stejné, jako kdyby opravdu chytili zlatou rybku.
* * * *
Čtyřlístek očesává jablka, Fifinka jen odpočívá na lehátku. Myšpulín podá Fifinkce jedno jablko, Fifinka si kousne a náhle usne. Myšpulín myslí, že je to stejné jako v pohádce a budou ji muset umístit do skleněné truhly. Pinďa ale zná z pohádky návod na osvobození - stačí Fifinku políbit.
* * * *
Brzy budou Vánoce a všichni řeknou, co by si přáli, jen Bobíkovo přání se zdá nesplnitelné, chtěl by něco pohádkového. Fifinka dostane nápad a aby překvapení stihli připravit, pošlou Bobíka na pár dní na chatu. Bobík se na Štědrý den vrátí a svůj dárek má na zahradě, je to chaloupka postavená z perníku.
kk1994 Tajemství železné masky
Tajemství železné masky (komiksová kniha, 1994)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 32 stran, 70 %
Čtyřlístku ujede autobus, tak stopuje u silnice. Zastaví mu až středověký kočár, který ho odveze do minulosti na panské sídlo. Čtyřlístku se představí pán domu a jeho astrolog, kteří vysvětlí, proč si ho přivolali na pomoc. Bratr pána domu je dokonalým dvojníkem francouzského krále. Dvojník byl u krále oblíbený - dvojník reprezentoval stát, zatímco se pravý král bavil. Závistivý dvořan Romadur ale zosnoval zákeřný plán - nalhal králi, že dvojník zneužívá své podoby. Král padouchovi uvěřil a nechal nasadit dvojníkovi na hlavu železnou masku. Dvojník bude převezen do vězení na ostrov If, povoz bude přepřahat u hostince U tří kordů a Čtyřlístek má pomoct s osvobozením nevinného dvojníka. Čtyřlístku se podaří uspat podkoní a sám jede s povozem. Opodál zastaví a přepadne vikomta Romadura, který je pověřen bezpečnáým odvozem vězně. Čtyřlístek osvobodí dvojníka a masku chce dát na hlavu Romadurovi, ten ale slibuje, že splní cokoliv. Čtyřlístek požaduje jen to, aby králi vyřídil, že vězeň byl úspěšně převezen do vězení. Za muže s železnou maskou se namaskuje Bobík a je odvezen do vězení, astrolog použije astrální paprsek, aby Bobíka přenesl z vězení do budoucnosti. Hlídač ve vězení radši o zmizení vězně nic neprozradí, jinak by přišel o život. Čtyřlístek se vrací k astrologovi a dozví se, že Bobík už je v budoucnosti, přesně ve chvíli, kdy ujel autobus. Čtyřlístek chce, aby ho vrátili o pět minut dřív, aby autobus stihl. Čtyřlístek se podívá do magické koule a objeví se v budoucnosti při příjezdu autobusu, Fifinka pak zdržuje řidiče, dokud se neobjeví i Bobík. Doma pak Myšpulín najde knížku o Železné masce, podle které vězeň v pevnosti na ostrově If zemřel po mnohaletém věznění. Romadur i hlídač zřejmě mlčeli, šlo jim přece o krk.
kk1994 Z hradu Dubí na Bermudy
Tajemství železné masky (komiksová kniha, 1994)
napsali Hana Lamková a Josef Lamka, nakreslil Jaroslav Němeček, 31 stran, 70 %
Fifinka zmešká televizní soutěž O korunu krále Bonifáce, vidí jen konec, soutěž zase nemá vítěze. Kluci se rozhodnou udělat Fifince radost a do soutěže se přihlásit. Úkolem je do dvou hodin najít v hradu korunu krále Bonifáce, kdo si ji nasadí, vyhrává zájezd na Floridu. Prvním úkolem je dostat se do hradu, padací most není spuštěn a v příkopu je medvěd. První pokus, kdy se Čtyřlístek pokouší vystřelit Pinďu přes příkop pomocí ohebného stromu - praku, se nezdaří. Bobík nahodí na hradby laso a vyšplhá do hradu, přelstí hlídače a otevře padací most. Druhým úkolem je najít dopis vložený do jedné knihy v knihovně, jenomže knih jsou tisíce. Fifinka si všimne not u piána a zkusí je zahrát, není to ale k poslouchání. Ve skutečnosti je v notách zapsaný rébus, který prozrazuje jméno knihy s pergamenem. Na pergamenu je plán, jak se dostat do věže s korunou. Jenže klíč od komnaty na věži je schovaný dole v kryptě a je nutno přejít nádvoří, na které lukostřelci střílí šípy. Stačí si vzít brnění, Bobíkova velikost ovšem není k dispozici. V kryptě je opravdu klíč, zbývá ale už jen pět minut na vyběhnutí do věže, to zvládne jen nejrychlejší Pinďa, který si na poslední chvíli nasadí korunu a vyhrává tak zájezd. Aby Pinďovi nebylo smutno, sestrojí Myšpulín pro Pinďu výkonnou vysílačku, se kterou se může vždy s kamarády spojit. Když letadlo přelétává nad Bermudským trojúhelníkem, vycucne ho zvláštní vír. Letadlo unesli veliké ufonské děti, které pasažéry strčí do svého kompjůtru a ovládají je jako hlavní postavičky počítačové hry. Když jsou postavy ve hře zabity, umístí je ufonci do regenerátoru, kam se dostane i Pinďa a potkává tam spoustu lidi, co se kdy v Bermudském trojúhelníku ztratili. Pinďa se pomocí vysílačky spojí s kamarády. Myšpulín oznámí situaci centru pro výzkum Bermudského trojúhelníku a je s kamarády okamžitě převezen do Ameriky k odborníkům. Vědcům se podaří napojit se na ufonský počítač a měnit hry tak, aby nebyly pro lidi nebezpečné. Myšpulín Pinďovi poradí, aby zkratoval něco v centrální paměti. Pinďa za pomoci dalších unesených sváže několik drátů v regenerátoru a nastane zkrat. Ufoni radši vrátí všechny lidi zpátky na Zem, než přiletí jejich táta. Pinďa a ostatní se vracejí do moře v Bermudském trojúhelníku, kam právě připlula záchranná loď.
kk1994 Trojlístek to zařídí
Tajemství železné masky (komiksová kniha, 1994)
napsal Jiří Poborák, nakreslil Jaroslav Němeček, 31 stran, 70 %
Murijon čaruje
Čtyřlístek se jde podívat na představení kouzelníka Murijona, který právě přijel do města. Na pódiu předvede, jak dokáže hypnózou velmi dobře ovládat Pinďu. Pinďa poslouchá všechny rozkazy a dokonce levituje. Murijon si pochvaluje, jak je Pinďa skvělé médium, poslechne i na dálku.
Pinďovy záhadné výlety
V noci se Pinďa chová jako náměsíčný, ráno je unavený a zašpiněný. Další noc Bobík Pinďu sleduje, Pinďa ale až příliš snadno přeleze zeď k muzeu, což se Bobíkovi nepovede. Ráno Pinďa zase tvrdí, že o žádném nočním výletu nic neví. Kamarádi obviní Pinďu, že lže, Pinďa se naštve a odstěhuje se do hájenky v lese. Ředitel muzea si pozve Trojlístek, z muzea se totiž ztrácejí obrazy a vypadá to na duchy. Na rozmazaném videozáznamu pozná Myšpulín Pinďu, řediteli ale nic neřekne.
Sosík zasahuje
Trojlístek tuší, že za vším je Murijon. Myšpulín sestrojí létajícího robota Sosíka, který má nepozorovaně Pinďu hlídat. Sosík nafilmuje, jak zhypnotizovaný Pinďa zase vleze do muzea a ukradne další obrazy. Další záznam si chce Myšpulín pustit až ráno, jenže Sosík se pokusí zaútočit na Murijona, což se mu nepovede. Murijon Sosíka rozbije a sebere mu paměťovou kartu.
Domácí kurz hypnózy
Trojlístek dá řediteli muzea zprávu, že obrazy krade Murijon, policejní kontrola ale v jeho maringotce nic nenajde. Murijon má kumpána a plánují zítřejší odjezd, večer bude ještě poslední vystoupení. Když se to dozví Trojlístek, dojde do hájenky pro Pinďu, omluví se mu a ukáže z videozáznamu, jak v hypnóze kradl obrazy. Kamarádi svážou Pinďu doma, aby na něj Murijon nemohl a neodvezl si ho s sebou jako výborného nic netušícího parťáka.
Trojlístek to zařídí! (Trojlístek to zařídí)
Bobík, Myšpulín a Fifinka jdou na představení, kde se jim obecenstvo i Murijon smějí za falešné označení Murijona za zloděje. Naštvaný Bobík vyjede na Murijona tak, že se mu ho z ničeho nic podaří hypnotizovat a poručí mu, aby přinesl ukryté ukradené obrazy. Murijon je zatčen a Bobík se musí doma posilnit, hypnóza ho poříliš vyčerpala. Myšpulín se vydá hledat Sosíka a najde ho rozbitého u maringotky Murijona. Policie se nikdy nedozví, že Pinďa byl ten zloděj, Murijon ztratil po Bobíkově hypnóze paměť. Fifinka je ráda, už to vypadalo, že zůstanou v partě tři, a teď je jich s opraveným Sosíkem dokonce pět.
Poznámka: název kapitoly v závorce platí pro reedici v Tajemství železné masky (komiksová kniha - reedice, 2006).
ročník 1993příběhy - seznamročník 1995




Čtěte také (5 náhodně vybraných článků)
Karajda
Karajda
Chataří a chalupaří
Chataří a chalupaří
Svetřík (leporela)
Svetřík (leporela)
Film
Film
Čtyřlístek vrací úder
Čtyřlístek vrací úder
Toto nejsou oficiální stránky časopisu Čtyřlístek, ty najdete na adrese www.ctyrlistek.cz