wz






logo

© Pavel Chrz 2001 - 2017

Knihovnička Čtyřlístek » Příběhy Čtyřlístku » Příběhy Čtyřlístku 1973
Příběhy Čtyřlístku 1973

19737 příběhů Čtyřlístku v roce 1973.

Čtěte také:
Čtyřlístek 1973

026 Záhada obrazovky
Záhada obrazovky (Čtyřlístek 26, 1973)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 90 %
Fifinka by si přála barevný televizor, ten je ale příliš drahý. Myšpulín se hádá, že ten jejich vyrobil sám, Bobík ale namítá, že jenom černobílý, a při roztržce jim televizor spadne ze stolu. Pinďa najde Fifince inzerát na zánovní barevný televizor. Myšpulín s Bobíkem se pokouší spravit černobílku, místo toho televizor nejdřív větrá a potom bouchá. Fifi s Pinďou přinesou zakoupený barevný televizor, Myšpulín s Bobíkem se smějí, že je obraz divně barevný, pak je obráceně a nakonec dvojitý. Pinďa instaluje anténu, na kterou zapomněli. Myšpulín Pinďu komínem naviguje, fouká na něj ale saze. Myšpulín se pokusí televizi spravit a konečně je obraz čistý, dokonce ten oheň, který právě v televizi dávají, je cítit. Barevná televize shoří a Fifi je nešťastná. Kluci ale připraví překvapení, spraví černobílku a vymalují bednu různými barvami. Fifi chtěla barevný televizor, tak ho má.
027 Rytíř a hradní paní
Rytíř a hradní paní (Čtyřlístek 27, 1973)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 90 %
Čtyřlístku přijde hromada dopisů od dětí, které chtějí, aby k nim přijel Čtyřlístek na návštěvu. Myšpulín vymyslí, že lepší bude pozvat děti do Třeskoprsk a v divadle sehrát představení. Fifinka navrhuje maňásky, Pinďa cirkus a Bobík by rád zpíval. Myšpulín rozhodne, že sehrají divadelní hru Rytíř a hradní paní. Ve hře se dva rytíři Bobík a Pinďa při hře v kostky pohádají, šermují a Bobík je zabit. Zámecká paní naříká, zjeví se ale duch rytíře Bobíka. Je den představení a divadlo je plné dětí. Myšpulín dělá nápovědu a Fifinka má mačkat čudlíky na ovládání scény, protože v prvním dějství nehraje. Fifi ale místo vytáhnutí opony pustí na jeviště déšť, sníh a kulisu s lesem. Pak teprve v nevhodnou chvíli zvedne oponu, děj se má odehrávat na hradě. Myšpulín vše napraví a hra začíná. Kluci jsou nešikovní a neumějí text, komolí Myšpulínem napovězené věty. Fifince se na scéně rozsypou korále a Bobík se svalí. Bobík, přestrojený v prostěradle za ducha, nevidí na cestu a srazí Fifinku i sebe k Myšpulínovi do nápovědy. Čtyřlístek má ale úspěch, dětem se komedie moc líbila.
028 Boj o zlato
Boj o zlato (Čtyřlístek 28, 1973)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 100 %
Kamarádi se Bobíkovi smějí, že je zase tlustší. Fifinka mu navrhne, aby sportoval a podá mu švihadlo. Bobík se ale propadne podlahou. Když zkusí hrát s Pinďou pingpong, zasmečuje a prorazí Pinďovu pálku a vysklí okno. Čtyřlístek odvede Bobíka k trenérovi Ofsajdovi na hřiště. Bobík zkusí hrát fotbal, má ale takovou ránu v noze, že nejdřív protrhne brankovou síť a když trefí tyčku, srazí celou branku. Trenér mu ale poradí jízdu na kole, Bobík má přece sílu v nohách. O 14 dní později se koná cyklistický závod. Pinďa na startu zaslechne, jak se jeden závodník domlouvá s řidičem doprovodného vozu, jak se zbavit neporazitelného soupeře Bobíka. Čtyřlístek se vydává za doprovodným vozem, není ale s autem vpuštěn, tak se na trať vydává Fifinka na kolečkových bruslích. Řidič nasype u občerstvovací stanice na trati do nápoje prášek, Fifinka ale nápoj převrhne. Fifi nasedne do auta s kamarády, kteří si na auto chytře nalepili nálepku "tisk" a vysvětlí klukům, že Bobík měl být znemožněn dopingem. Bobík se pokouší vyhnout na trati pejskovi, který nápoj s dopingem vypil a je velmi rychlý. Bobík narazí do patníku a kolo je namaděru. Klučina u trati ale půjčí Bobíkovi dětské kolo a Bobík vítězně dojede do cíle. Zhubl určitě nejmíň pět kilo.
029 Bukanýři na Blaťáku
Bukanýři na Blaťáku (Čtyřlístek 29, 1973)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 100 %
Čtyřlístek táboří u Blaťáku. Bobík napsal na loď špatně jméno - Delfýn - a Pinďa se mu posmívá. Bobík hrubku opraví a kluci umyjí podlahu. Fifinka dovařila večeři. Při jídle straší Bobík Pinďu historkami o tom, že na Blaťáku řádívali piráti. Bobík si za to vyslouží první hlídku, podaří se mu ale usnout a ráno je Delfín pryč. Zloději jménem Bukanýři nechali vzkaz, ať si Čtyřlístek pro loď dojede, pokud se nebojí. Myšpulín radarohledem odhalí, že Bukanýři jsou na Kočičím ostrově. Čtyřlístek se na pramičce vydává na ostrov, Bukanýři po něm ale házejí koule bláta. Čtyřlístek se rozhodne vyrazit na ostrov nepozorovaně po setmění. Pinďa jde na výzvědy a zjistí, že jeden Bukanýr hlídá vlastní loď Žralok a ostatní jsou na Delfínu. Čtyřlístek pak uskuteční svůj plán, Pinďa čvachtá v jezeře a odlákává tak pozornost, Čtyřlístek zatím přepadne loď Žralok. Čtyřlístek i Bukanýři mají po jednom zajatci. Myšpulín s kapitánem Žraloka dohodne výměnu lodí a zajatců. Čtyřlístek se na Bukanýry nezlobí, byla to legrace, a později se společně baví při táboráku.
030 Pod velkým totemem
Pod velkým totemem (Čtyřlístek 30, 1973)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 90 %
Čtyřlístek bloudí při hledání tábora, kam je pozvali kamarádi Bukanýři, kteří si hrají na indiány. Čtyřlístek se musí zeptat na cestu hajného. V táboře je čeká milé přivítání, Bobík se chce vítat dýmkou míru, Fifinka ho ale uhasí. Bobíkovi navrhnou přezdívku Tlustý vlk, sám si ale vymyslí Bystrý orel a Jirka, kterému říkají Vykulený svišť se přejmenuje na Dravého supa. Bobík s Jirkou chtějí dělat vše po indiánsku, odmítají si postavit stan a staví si přístřešek z jehličí. Bobíkovi a Jirkovi je ale v noci v chýši zima, tak si z ní udělají oheň a přespí ve volném stanu. Další den Fifi a Věrka vymyslí stopovací hru a vyrážejí na cestu, na zemi nechávají větývky. Po chvíli začne stopování, Bobík s Jirkou si ale po indiánsku malují obličeje a vyrazí později. Stopaři se vydají špatnou cestou, protože náhodou kolem jel člověk, kterému z kárky vypadávaly kousky dřeva. Bobík vyhlíží dalekohledem, kudy se vydat. Vidí vlak, který kouří tak, že od jisker chytla tráva u kolejí. K požáru dorazí Fifi s Věrkou a pokouší se ho uhasit. Bobík vyšle Jirku pro pomoc do hájovny a sám jde zachránit Fifinku z kouře požáru. Požár je uhašen a hajný děkuje zvláště Bobíkovi a Jirkovi. Za odměnu táborníkům věnuje to, co si nejvíce přejí - dřevo na velký totem. Čtyřlístek pak posílá dětem fotku z pěkného tábora.
031 Přistání v divočině
Přistání v divočině (Čtyřlístek 31, 1973)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 80 %
Myšpulín vynalezl originální letadlo, pokřtěné na Mistral. Čtyřlístek se vydává v letadle na výlet. Pinďovi ulétne mapa, a Čtyřlístek vletí do bouřky. Když konečně z mračna vyletí, utrhne se řízení a Čtyřlístek musí nouzově přistát. Myšpulín by nestihl do tmy letadlo spravit, tak se musí na louce přenocovat. Ráno je Pinďovi zima, jeho deku ukradly zebry. Kočkovitá šelma sebere Fifince salám k snídani, Myšpulín vypočítává, že do až Afriky doletět nemohli. Myšpulín a Bobík spravují letadlo, Pinďa s Fifinkou jdou na průzkum okolí. Na Fifinku zaútočí tygr, ten ale šlápne na hrábě a omdlí. Pinďa vyleze na strom, kvůli rozhledu, a vidí, jak se k Fifince žene bizon. Fifi se vyškrábe taky na strom. Pinďa hodí po zvířeti včelí úl, včely se ale otočí a letí za Pinďou a Fifinkou, kteří utíkají před rojem až k letadlu. Letadlo ještě není opravené, tak se k úprku přidá i Bobík a Myšpulín. Na silnici si Čtyřlístek stopne auto a řidič kupodivu mluví česky. Čtyřlístek totiž neztroskotal v Africe, ale v safari.
032 Honba za Orlíkem
Honba za Orlíkem (Čtyřlístek 32, 1973)
napsala Ljuba Štíplová, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 100 %
Pinďa s Bobíkem sestavují na dvorku ze stavebnice helikoptérku, Myšpulín zase vynalézá a děsně se při tom kouří z laboratoře. Myšpulín vyjde ušpiněný na dvůr a chlubí se novým vynálezem - chechtavým práškem. Helikoptérka Orlík je nevyvážená, Myšpulín klukům radí, že by to chtělo zatížit. Bobík najde v laboratoři solničku a připevní ji na Orlíka. Orlík už letí vyváženě, odlétává ale pryč. Myšpulín se dozví, čím kluci Orlíka zatížili, nebyla to solnička se solí, byla naplněna chcechtacím práškem. Orlík míří do města a Čtyřlístek za ním. Podle chechtajících se lidí odhadují směr letu. Orlík vletí do hudební školy, než ho ale stačí Čtyřlístek chytit, vyletí Orlík zase ven. Orlík vletí do divadla, kde právě hrají tragédii, herci a obecenstvo se ale smějí. Fifince se podaří konečně Orlíka chytit, nadýchla se ale prášku a už se taky chechtá. Myšpulín uzná, že smát se musí být čemu a odhodí solničku, ta dopadne na mraveniště a začnou se smát mravenci.
ročník 1972příběhy - seznamročník 1974




Čtěte také (5 náhodně vybraných článků)
Pohádky (Foltýn)
Pohádky (Foltýn)
Přes kopírák
Přes kopírák
Magnetky
Magnetky
Počet a seznam příběhů
Počet a seznam příběhů
Komiksácké pojmy
Komiksácké pojmy
Toto nejsou oficiální stránky časopisu Čtyřlístek, ty najdete na adrese www.ctyrlistek.cz